Unele posibilităţi de abordare interdisciplinară în studierea biologiei în şcoală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
263 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-19 22:18
SM ISO690:2012
PÎRGARI, Rovim. Unele posibilităţi de abordare interdisciplinară în studierea biologiei în şcoală. In: Interuniversitaria, 23 aprilie 2021, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2021, Ediția 17, Vol.2, pp. 277-285. ISBN 978-9975-50-266-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 17, Vol.2, 2021
Colocviul "Interuniversitaria"
Bălți, Moldova, 23 aprilie 2021

Unele posibilităţi de abordare interdisciplinară în studierea biologiei în şcoală


Pag. 277-285

Pîrgari Rovim
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 3 februarie 2022


Rezumat

In the last decades, in the sciences of education, the tendency of inte-grating school subjects is more and more obvious. The integrated approach in pre-uni-versity education arises from the impossibility of one of the disciplines, whatever they may be (biology, chemistry, geography, physics, etc.) to solve the complex problems of the unitary content of life, of the world in which we live. Education through school subjects is a cognitive process that seeks the development of skills and the formation of epistemological knowledge in a particular field, independent of the achievements obtained in other fields of knowledge.

Cuvinte-cheie
interdisciplinarity, integration, epistemological, interdisciplinary approach, histological analysis, integrated approach