Creșterea potențialului psihomotric al elevilor de ciclu gimnazial prin practicarea activitățior fizice independente
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
390 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-20 09:49
SM ISO690:2012
TOMA, Alin-Cătălin, POPESCU, Veronica. Creșterea potențialului psihomotric al elevilor de ciclu gimnazial prin practicarea activitățior fizice independente. In: Sport. Olimpism. Sănătate, 19-21 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Editura USEFS, 2019, Ediția 4, pp. 127-129. ISBN 978-9975-131-76-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția 4, 2019
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
Chişinău, Moldova, 19-21 septembrie 2019

Creșterea potențialului psihomotric al elevilor de ciclu gimnazial prin practicarea activitățior fizice independente

Increasing the psychomotor potential of secondary school students by practicing independent physical activity


Pag. 127-129

Toma Alin-Cătălin1, Popescu Veronica2
 
1 Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova,
2 Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 31 decembrie 2021


Rezumat

Valoarea mişcării pentru organismul uman, necesitatea practicării acesteia în mod systematic şi consecvent, atât de persoanele de sex masculin, cât şi de sex feminin, sunt unanim recunoscute. Problematica creșterii potențialului psihomotric prin activități fizice sportive reprezintă un concept de permanent actualitate, care preocupă specialiştii din domeniul educaţiei.
Scopul cercetării constă în evidenţierea beneficiilor obținute în urma practicării activităților fizice sportive. Ne propunem să demonstrăm că prin formarea deprinderilor de a practica activitățile fizice sportive în mod independent se va obține menținerea și îmbunătățirea unei stări bune de sănătate şi se va facilita integrarea social. Pentru a demonstra ipoteza, ne propunem ca variabilă independent aplicarea unor programe de activități fizice sportive în prealabil concepute care vor fi efectuate cu regularitate în timpul liber, de către elevii din ciclul gimnazial.
Cercetarea pedagogică realizată a avut un caracter prospectiv, acţiunile realizate au fost centrate pe dezvoltarea psihomotricității elevului de ciclu gimnazial, în perspectiva îmbunătățirii performanțelor școlare și a integrării sociale.
Metodele de cercetare utilizate în cadrulstudiului, au fost analiza literaturii de specialitate - documentare, metoda anchetei – chestionar, metoda de măsurare şi evaluare, metoda observaţiei pedagogice, experimentul pedagogic.
În cadrul cercetării au fost concepute și aplicate cinci programe de exerciții fizice. Fiecare program este realizat din complexe de exercitii adresate tuturor segmentelor corpului în scopul îmbunătațirii performanțelor fizice individuale și care necesită o baza material minimă. Rezultate. Datele obţinute, la care am ajuns prin cercetarea ştiinţifică întreprinsă, au adus cunoştinţe noi, necunoscute anterior, îmbogăţind sau chiar schimbând complet viziunea despre activitățile fizice independente. Elevii au ajuns să-și poată alcătui singuri complexe de exerciții pe grupe musculare, să-și dozeze efortul în timpul actului fizic, să definească fiecare exercițiu fizic utilizat. Elevii participanți în cadrul experimentului continua și în prezent practicarea activitățile fizice independente.
Concluzii. Formarea deprinderii de a practica în mod independent activități fizice sportive de către elevii de ciclu gimnazial reprezintă o prioritate deoarece acestea contribuie la menținerea unei stări optime de sănătate a populației școlare și asigură o dezvoltare fizică armonioasă. În urma aplicării parțiale a variabilei independente, se constată o creștere semnificativă a potențialului psihomotric al elevilor de ciclu gimnazial și o dezvoltare fizică armonioasă evidentă.



Keywords: health, exercise, free time.
The value of the movement for the human body, the need to practice it in a systematic and consistent manner, both male and female, are unanimously recognized. The problem of increasing the psychomotor potential through physical sports activities is a concept of permanent news, which concerns the specialists in the field of education.
The purpose of the research consists in highlighting the benefits obtained from practicing physical sports activities. We aim to demonstrate that by training the skills to practice sports physical activity independently, maintaining and improving a good health status will be achieved and social integration will be facilitated. In order to prove the hypothesis, we propose as an independent variable the application of previously designed sports physical activity programs that will be performed regularly in the free time, by the students in the secondary school cycle.
The pedagogical research carried out had a prospective character, the actions carried out were centered on the development of the psychomotricity of the pupil of secondary school, with a view to improving school performance and social integration.
The research methods used in the study were the analysis of the specialized literature - the documentation, the survey method - questionnaire, the measurement and evaluation method, the pedagogical observation method, the pedagogical experiment.
Five physical exercise programs were designed and applied within the research. Each program
is made of complex exercises addressed to all body segments in order to improve the individual
physical performances and which require a minimum material base.
Results. The data obtained, which we reached through the scientific research undertaken,
brought new knowledge, previously unknown, enriching or even completely changing the vision
about independent physical activities. Students have come to be able to build complex exercises for
themselves on muscle groups, to measure their effort during the physical act, to define each
physical exercise used. The students participating in the experiment are still practicing independent
physical activities.
Conclusions. The formation of the ability to practice sports physical activity independently by
the students of secondary school is a priority because they contribute to maintaining an optimal
health status of the school population and ensuring a harmonious physical development. Following
the partial application of the independent variable, there is a significant increase of the psychomotor
potential of the students of secondary school and an obvious harmonious physical development.
 



Cuvinte-cheie
sănătate, exerciţiu fizic, timp liber,

health, Exercise, free time