Pregătirea motrice a luptătorilor începători prin jocuri creative
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
305 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 14:04
SM ISO690:2012
STOȚCHI, Leonid, CHIM, Sergiu, CÎRLAN, Tudor. Pregătirea motrice a luptătorilor începători prin jocuri creative. In: Sport. Olimpism. Sănătate, 19-21 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Editura USEFS, 2019, Ediția 4, pp. 119-121. ISBN 978-9975-131-76-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția 4, 2019
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
Chişinău, Moldova, 19-21 septembrie 2019

Pregătirea motrice a luptătorilor începători prin jocuri creative

Motor training of the biginner fighters through the creative games


Pag. 119-121

Stoțchi Leonid, Chim Sergiu, Cîrlan Tudor
 
Școala Sportivă a Rezervelor Olimpice, mun. Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 31 decembrie 2021


Rezumat

Actualitate. Cunoștințele din diferite domenii ale științei pătrund adânc în pregătirea motrice a sportivilor iar ca urmare, întregul proces instructiv-educativ se desfășoară la un nivel tot mai înalt. Astfel, are loc creșterea numerică a pretendenților la cele mai înalte locuri în competițiile naționale, care au devenit deosebit de dinamice, ceea ce impune necesitatea perfecționării continue a nivelului de pregătire motrice a luptătorilor, folosind cele mai eficiente metode și mijloace de antrenament de la cea mai fragidă vârstă. În acest context, considerăm că pentru creșterea măiestriei luptătorilor și desfășurarea competițiilor într-un tempou ridicat trebuie revăzut modul de pregătire a luptătorilor aflați la etapa incipientă a pregătirii sportive, deoarece nivelul slab de pregătire motrice a luptătorului în primii ani ale instruirii are repercusiuni puternice asupra continuității lui sportive, care uneori nu mai pot fi remediate. La această etapă este important să se pună un fundament temeinic pentru a asigura dezvoltarea fizică multilaterală a organismului luptătorului tânăr și creșterea posibilităților funcționale ale acestuia prin intermediul jocurilor creative. Metodologia cercetării. În cadrul experimentului psihopedagogic organizat cu sportivii începători, ne-am propus să dezvoltăm pregătirea motrice prin intermediul jocurilor creative. Jocurile creative au fost aplicate în procesul de instruire și antrenament a luptătorilor debutanți la etapa incipientă de pregătire, unde, de fapt, ne-a preocupat și efectul psiho-emoțional al acestora.
Cercetările au fost aplicate în anului 2018 de instruire și antrenament cu un efectiv de 32 sportivi conform Regulamentului intern al instituției.
Rezultate și concluzii. Rezultatele obținute au constatat că diferența dintre testările inițiale și finale sunt semnificative la P˂0,05-0,001, fiind valabilă ipoteza specifică. Datele experimentale au condus la identificarea unor metode care pot ridica nivelul capacităților motrice a sportivelor. Folosirea acestei metode prevede pregătirea motrice a sportivilor prin interacțiunea între sportivi și aplicarea mijloacelor ajutătoare. Metoda jocurilor creative dispun de un mare avantaj, în raport cu altele: oferă posibilitatea dozării individuale a eforturilor, ceea ce asigură menținerea interesului față de antrenamente a sportivilor începători. Ea asigură dezvoltarea complexă a deprinderilor și priceperilor motrice, îndeosebi a rezistenței fizice generale și speciale, perfecționarea stării funcționale a principalelor sisteme de organe ale sportivului.



Actuality. Knowledge from different fields of science is deeply involved in the training of athletes, and as a result, the whole instructive-educational process is taking place at a higher level. Thus, the numerical increase of the pretenders at the highest places in the national competitions, becoming very dynamic, implies the need to continuously improve the motor training level of fighters, using the most effective methods and means of training from the earliest age. In this context, we believe that in order to increase the skill of fighters and conduct competitions at a high pace, it is necessary to review the training of fighters at the early stage of sports training, as the poor level of training of the fighter in the early years of training has strong repercussions on his sports continuity, which sometimes cannot be resolved. At this stage, it is important to put in place a strong foundation to ensure multilateral physical development of the young fighter's body and increase its functional capabilities through creative games. Research methodology. In the psycho-pedagogical experiment organized with the beginner athletes, we intend to develop the motor training through creative games. The creative games have been applied in the teaching and training of fighters at the early stage of training, where we have also been concerned about their psycho-emotional effect. The surveys were applied in the teaching and training 2018 year with a effectively 32 athletes according to the internal regulation of the institution.
Results and conclusions. The results obtained have found that the difference between the initial and the final tests is significant at P˂0.05-0.001, the specific hypothesis being valid. Experimental data has led to the identification of methods that can increase the level of motor skills of athletes. The use of this method provides for the motivation of athletes through the interaction between athletes and the application of the aiding means. The creative games method has a great advantage compared to others: it offers the possibility of individual dosing of efforts, which ensures the interest in the training of the beginner athletes. It provides complex development of motor skills and abilities, especially general and special physical resistance, improving the functional status of the main organ systems of the athlete.



Cuvinte-cheie
pregătire motrice, deprinderi și priceperi motrice, joc creativ, antrenament sportiv,

motor training, motor skills and abilities, creative play, sports training