Rolul metodei pilates ȋn formarea și dezvolatrea echilibrului
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
381 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 15:33
SM ISO690:2012
NICA, Irene-Teodora. Rolul metodei pilates ȋn formarea și dezvolatrea echilibrului. In: Sport. Olimpism. Sănătate, 19-21 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Editura USEFS, 2019, Ediția 4, pp. 84-86. ISBN 978-9975-131-76-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția 4, 2019
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
Chişinău, Moldova, 19-21 septembrie 2019

Rolul metodei pilates ȋn formarea și dezvolatrea echilibrului

The role of the pilates method in the formation and development of the body balance


Pag. 84-86

Nica Irene-Teodora
 
Școala Gimnazială ”Nicolae Iorga”, Iași
 
 
Disponibil în IBN: 30 decembrie 2021


Rezumat

Studiul întocmit are ca scop formarea și dezvoltarea echilibrului cu ajutorul programelor Pilates. În vederea îmbunătățiri valorilor iniţiale , am elaborat un set de exerciții corespunzătoare. Testul a fost aplicat pe un grup ținta, urmând a fi prezentate rezultatele iniţiale si finale. Concluzia prezinta interpretarea rezultatelor.
Metoda Pilates este un sistem complex de exerciții fizice prin care se lucrează corpul, de la musculatura cea mai profundă până la funcția periferică, exerciții în care intervin atât mintea, cât și corpul și funcția respiratorie. În zilele noastre, exercițiile au fost extinse, folosindu-se elemente precum mingi, benzi elastice de cauciuc, extensoare și chiar greutăți. Această tehnică poate fi adaptată oricărei discipline sau activități pe care o desfășurați pe parcursul zilei.
În urma practicării sistematice a exercițiilor fizice, Pilatesul contribuie la îmbunătăţirea mobilității coloanei vertebrale şi a elasticității mușchilor posteriori ai coapsei, precum si a echilibrului static și dinamic. În acest studiu s-au folosit următoarele metode de cercetare: metode cu grad mare de generalizare (metoda istorică); metode de investigație particulare (metoda observației și experimentală); metode de analiză și interpretare (metoda statistică, metoda matematică).
Testul de echilibru se va desfășura astfel:
- Pe axa longitudinală a băncii de gimnastică întoarsă, executantul stând pe piciorul îndemânatic, îndoaie piciorul liber și prinde laba acestuia cu mâna de aceeași parte, brațul liber ridicat, care poate folosi la restabilirea echilibrului.
- Se cere păstrarea echilibrului timp de un minut în poziția descrisă.
- La fiecare pierdere a echilibrului testul este întrerupt și se aplică o penalizare.
După fiecare întrerupere subiectul va fi ajutat să reia poziția inițială.
Rezultatul: se adună numărul de mișcări suplimentare pentru păstrarea echilibrului (nu căderile) timp de un minut. Exemplu: pentru 3 mișcări se va acorda 3 puncte.
Dacă subiectul se întrerupe de 15 ori în primele 30 de secunde este considerat incapabil să efectueze testul și este întrerupt.
Interpretarea rezultatelor la testul de echilibru
La grupa experimentală, media aritmetică la testarea inițială este de 3.375 cm, pe când la testarea finală este de 1.875 cm, progresul fiind de 1.5 cm.
La grupa experimentală, s-au obținut valori de 3 dezechilibrări la testarea inițială şi de 2 dezechilibrări la testarea finală, progresul fiind de 1 dezechilibrare. Comparând rezultatele obținute de aceste testări se poate constata faptul că la testarea finală valorile sunt mai scăzute observând în același timp o îmbunătățire a echilibrului. Grupa experimentală având un grad de omogenitate mai bun la testarea finală.
Concluzii. Aceste exerciții prezintă multiple valențe pozitive şi efecte benefice manifestate atât sub aspect fizic cât şi psihic.
Este cunoscut şi demonstrat faptul că prin exerciții de tip Pilates se obțin rezultate finale superioare la testul de echilibru. Așa s-a întâmplat şi în experimentul de față, în care rezultatele finale la testul de echilibru au fost superioare celor iniţiale, fapt datorat unei dozări corespunzătoare.



The study is aimed at training and developing balance through Pilates programs. In order to improve the initial values, we have developed a set of corresponding exercises. The test was applied on a target group, the initial and final results being presented. The conclusion presents the interpretation of the results.
The Pilates method is a complex system of physical exercises through which the body works, from the deepest muscles to the peripheral function, exercises in which both the mind, the body and the respiratory function intervene. Nowadays, the exercises have been developed using elements such as balls, elastic rubber bands, extensors and even weights. This technique can be adapted to any discipline or activity you carry out during the day. As a result of the systematic practice of physical exercises, Pilates helps to improve mobility of the spine and the elasticity of the posterior thigh muscles, as well as static and dynamic balance.
The present study was accomplished using the following research methods were used: methods with a high degree of generalization (historical method); particular investigation methods (observation and experimental method); and methods of analysis and interpretation (statistical method, mathematical method).
The equilibrium test will be conducted as follows:
- On the longitudinal axis of the gymnastic bench turned, the performer standing on the right foot, bends the free leg and grasps his paw with the same hand, the raised free arm, which can be used to restore balance.
- It is required to keep the balance for one minute in the position described.
- At each loss of balance, the test is interrupted and a penalty is applied.
After each interruption, the subject will be helped to resume the initial position.
The result: the number of extra moves to keep the balance (not the falls) for a minute is gathered. Example: for 3 movements 3 points will be awarded.
If the subject interrupts 15 times in the first 30 seconds he is considered unable to perform the test and is interrupted.
Interpretation of the results of the equilibrium test
In the experimental group, the arithmetic mean at the initial test is 3,375 cm, while at the final test it is 1,875 cm, the progress being 1.5 cm.
In the experimental group, we obtained values of 3 imbalances at the initial testing and 2 imbalances at the final testing, the progress being 1 imbalance. Comparing the results obtained from these tests it can be seen that at the final test the values are lower while observing an improvement of the balance. The experimental group having a better degree of homogeneity at the final test.
Conclusions. These exercises have multiple positive valences and beneficial effects manifested both physically and mentally.
It is known and demonstrated that through Pilates exercises you obtain superior results on the balance test. This was also the case in the present experiment, in which the final results on the balance test were higher than the initial ones, due to an appropriate dosage.



Cuvinte-cheie
echilibrul corpului, Pilates, postura corporala, test fizic,

body balance, Pilates, body posture, physical test