Formarea competențelor profesionale în cadrul disciplinei „Managementul comunicăriiˮ prin implementarea curriculumului integrat
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
346 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-05 14:37
SM ISO690:2012
GÎDEI, Mariana. Formarea competențelor profesionale în cadrul disciplinei „Managementul comunicăriiˮ prin implementarea curriculumului integrat. In: Sport. Olimpism. Sănătate, 19-21 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Editura USEFS, 2019, Ediția 4, pp. 56-58. ISBN 978-9975-131-76-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția 4, 2019
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
Chişinău, Moldova, 19-21 septembrie 2019

Formarea competențelor profesionale în cadrul disciplinei „Managementul comunicăriiˮ prin implementarea curriculumului integrat

Training of professional competences in the discipline „Management of communicationˮ by implementation of the integrated curriculum


Pag. 56-58

Gîdei Mariana
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 decembrie 2021


Rezumat

Actualitatea. Educaţia bazată pe competenţe presupune o serie de dimensiuni noi, cum ar fi: accentuarea urmăririi modului de realizare a finalităţilor asumate la sfârşit de an universitar, acordarea unui sens nou procesului de învăţare și certificarea rezultatelor instruirii. Curricula universitară, prin structura sa, asigură cadrul orientativ-general, dar se impune actualizarea acesteia în permanenţă, astfel încât să corespundă cerinţelor pregătirii teoretico-practice a studenţilor din domeniul educaţiei fizice.
Scopul studiului de față constă în argumentarea necesității modificării conţinutului curricular și implementarea curriculumului integrat în cadrul cursului „Managementul comunicării” pentru studenții facultăților de educație fizică.
Metodele de cercetare: experimentul pedagogic, metoda observaţiei sistematice, metoda testelor, metoda observaţiei, metoda analizei portofoliilor/ a produselor studenţilor (fişele, posterele, lucrările, studiile de caz, referatele, proiectele de cercetare create de ei). Necesitatea modificărilor în structura, conținutul și implementarea curriculumului integrat au fost argumentate, inclusiv, de rezultatele unui chestionar, aplicat unui eșantion de 188 persoane, dintre care au fost chestionaţi: 65 de studenţi, 34 de absolvenţi, 57 de cadre didactice şi 32 de angajatori.
Constatări şi rezultate Dintre argumentele abordării predării integrate în procesul de învăţământ superior de profil putem menţiona: planul cadru este structurat pe arii curriculare, care exprimă intenţia evidentă de a găsi soluţii pentru integrarea conţinuturilor. La nivelul unor programe pentru învăţământul universitar se operează cu „orientări tematice”, ceea ce semnifică, că profesorul are o anumită libertate de a alege sau de a propune conţinuturi. Remarcăm, deci, flexibilitatea deosebită a acestui demers. Integrarea conţinuturilor presupune stabilirea unor relaţii strânse, convergente între următoarele elemente: concepte, abilităţi, valori aparţinând disciplinelor de studii distincte.
Concluzii și recomndări. Prin aplicarea curriculumului integrat în învăţământul superior de educaţie fizică şi sport se creează premise spre transdisciplinaritate. Astfel, studenţii colaborează în grup, se ajută reciproc, se bucură solidar de succesele obţinute împreună sau în mod individual de cele ale colegilor, înţeleg şi îşi asumă roluri în funcţie de context şi de competenţele personale. Totodată, prin aplicarea curriculumului integrat și a modelului holistic de predare-învăţare a cursului teoretic se formează şi se dezvoltă deprinderi practice de specialitate, se contribuie la dezvoltarea spiritului organizatoric şi de gândire critică al studenţilor, a comunicării lor eficiente sub diverse forme şi se asigură modul de conştientizare a situaţiilor sau modalităţilor în care deciziile individuale pot afecta propria persoană, grupul din care face parte şi comunitatea. Proiectarea integrată nu va conduce la desfiinţarea disciplinelor; acestea vor continua să existe în planurile de învăţământ, dar fiind mereu orientate spre formarea unor competenţe ce trec dincolo de discipline.



Actuality. Competences-based education implies a number of new dimensions, such as: accentuating the pursuit of the achievement of the end-of-year achievements, giving a new sense to the learning process, and certifying the learning outcomes. The university curriculum through its structure provides the guideline-general framework, but it needs to be updated at all times, so as to meet the theoretical and practical training requirements of students in the field of physical education.
The purpose of this study is to justify the need to modify the curricular content and to implement the integrated curriculum in the course "Management of Communication" for the students of the faculties of physical education.
Research Methods: pedagogical experiment, systematic observation method, test method, observation method, method of analysis of student's portfolio / products (sheets, posters, papers, case studies, reports, research projects created by them). The necessity of changes in the structure, content and implementation of the integrated curriculum were also approached, including the results of a questionnaire applied to a sample of 188 people, of which 65 were students, 34 graduates, 57 teachers and 32 employers.
Findings and Results. Among the arguments of the integrated teaching approach in the process of higher education we can mention: the framework plan is structured on curricular areas, expressing the obvious intention to find solutions for integrating the contents. At the level of university education programs there are "thematic guidelines", which means that the teacher has a certain freedom to choose or to propose content. We note, therefore, the particular flexibility of this approach. Integrating content involves establishing close, convergent relationships between the following elements: concepts, abilities, values belonging to distinct subjects of study.
Conclusions and recommendations. By applying the integrated curriculum to higher education of physical education and sport, prerequisites are created for transdisciplinarity. Thus, students collaborate in groups, help each other, enjoying their successes obtained collectively or individually, and understand and assume roles depending on context and personal competences. At the same time, by applying the integrated curriculum and the holistic model of teaching and learning of the theoretical course are formed and specialty practical skills are developed, contributing to the development of students' organizational spirit and critical thinking, to their effective communication in various forms and to ensuring how to become aware of the situations or ways in which individual decisions can affect their own person, the group to which the community belongs. Integrated project will not lead to the liquidation of disciplines; they will continue to exist in curricula, but are always geared towards the formation of competences that go beyond disciplines.



Cuvinte-cheie
curriculum integrat, model holistic, competenţe profesionale,

integrated curriculum, holistic model, professional competences