Calitatea proiectării lecţiei de educaţie fizică: probleme şi soluţii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
341 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-08 08:32
SM ISO690:2012
FILIPOV, Valeriu, NASTAS, Natalia. Calitatea proiectării lecţiei de educaţie fizică: probleme şi soluţii. In: Sport. Olimpism. Sănătate, 19-21 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Editura USEFS, 2019, Ediția 4, pp. 49-51. ISBN 978-9975-131-76-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția 4, 2019
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
Chişinău, Moldova, 19-21 septembrie 2019

Calitatea proiectării lecţiei de educaţie fizică: probleme şi soluţii

Quality of projecting the physical education lesson: problems and solutions


Pag. 49-51

Filipov Valeriu1, Nastas Natalia2
 
1 Liceul Teoretic „Alecu Russo”, s. Cojușna, r. Strășeni,
2 Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
Disponibil în IBN: 30 decembrie 2021


Rezumat

Eficienţa activităţii profesionale pedagogice constituie pentru orice profesor un obiectiv al manifestării profesionale. Lecţia de educație fizică este o activitate didactică “permanent modificabilă”, care îi solicită profesorului adaptări permanente, în funcţie de reacţia elevilor la conţinuturile programei curriculare, care s-au realizat în corespundere cu prevederile Codului Educaţiei al Republicii Moldova (2014), Cadrului de referinţă al curriculumului Naţional (2017) cu recomandările Consiliului Europei privind competenţele-cheie pentru învăţarea pe tot parcursul vieţii (Bruxelles, 22 mai 2018), la fel la completarea tipurilor de activităţi de învăţare prin utilizarea diferitor instrumente de învăţare prin structurarea unui sistem tematic de lecţii alocat unei unităţi de învăţare.
Gradul sporit de valorificare a nivelului competenţei profesionale a profesorului depinde totalmente de calitatea proiectării de lungă şi scurtă durată, care ulterior influenţează substanţial atingerea de către elevi a unor performanţe înalte în plan cognitiv, psihomotor afectiv şi motivaţional, la fel şi ca premisă a reuşitei oricărei activităţi, realizate în cadrul procesului instructiv.
Scopul cercetării constă în selectarea din punct de vedere didactic a conținuturilor din curriculumul modernizat pentru a le adapta la sistemul de gîndire al elevilor la nivelul lor de înțelegere.
Metodologia cercetării: observaţia pedagogică, proiectarea didactică, studiul de caz.
Rezultate şi concluzii. Am elaborat modalitatea de formare a priceperilor şi deprinderilor motrice din punct de vedere fiziologic, psihologic şi metodic în baza integrării metodelor de predare-învăţare în proiectarea didactică pe baza categoriilor taxonomice de competenţe la domeniile cognitiv, psihomotor, afectiv.
Problema proiectării de lungă şi scurtă durată, a proiectării metodelor de instruire, a categoriilor taxonomice de competenţă şi a verbelor de acţiune joacă un mare rol în dezvoltarea complexă a calităţilor motrice, în formarea deprinderilor motrice şi a nivelului stării funcţionale. Inovaţia unui proiect didactic constă în faptul că pe parcursul instruirii pot fi completate, “reajustate” obiectivele operaţionale, unităţile de conţinut şi alte detalieri ale sistemelor tematice de învăţare diferenţiată şi calitativă.



The efficiency of the pedagogical professional activity constitutes for any teacher an objective of the professional manifestation. The lesson of physical education is a didactic activity "Permanently changeable", which requires the teacher permanent adaptations depending on the students' reaction to the contents of the curricular program, which was carried out in accordance with the provisions of the Education Code of the Republic of Moldova (2014); The reference framework of the National Curriculum (2017) of the Council of Europe recommendations on key competences for lifelong learning (Brussels, May 22, 2018), as well as completing the types of learning activities by using different learning tools by structuring a system thematic of lessons assigned to a learning unit.
The high degree of valorization of the professional competence level of the teacher depends totally on the quality of the long and short term project, which subsequently substantially influences the achievement of the students of high performances in cognitive, psychomotor affective and motivational plan, as well as the premise of the success of any activities, related within the instructional process.
The purpose of the research consists in the selection from the educational point of view of the contents of the modernized curriculum in order to adapt them to the students' thinking system according to their level of understanding.
Research methodology: pedagogycal observation; didactical project, case study.
Results and conclusions. We developed the way of training the motor skills and abilities from the physiological, psychological and methodical point of view based on the integration of teaching-learning methods in the didactic project based on the taxonomic categories of competences in the cognitive, psychomotor, affective domain. The problem of long and short-term project, projecting the training methods, the taxonomic categories of competence and action verbs play a huge role in the complex development of motor qualities, in the formation of motor skills and the level of functional status. The innovation of a didactic project consists in the fact that during the training the operational objectives, content units and other details of the thematic systems of differentiated and qualitative learning can be completed.



Cuvinte-cheie
proiectare a lecţiei, tehnologii profesionale, metode de desfăşurare a lecţiei, mijloace didactice, activitate creativă, reformă curriculară, sistem tematic,

lesson projecting, professional technologies, methods of conducting the lesson, teaching methods, creative activity, curricular reform, thematic system