Organizarea și metodica de învățare inițială a înotului în grupele de copii cu diferit nivel de pregătire
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
415 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-22 13:01
SM ISO690:2012
DIACENCO, Eugenia. Organizarea și metodica de învățare inițială a înotului în grupele de copii cu diferit nivel de pregătire. In: Sport. Olimpism. Sănătate, 19-21 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Editura USEFS, 2019, Ediția 4, pp. 36-38. ISBN 978-9975-131-76-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția 4, 2019
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
Chişinău, Moldova, 19-21 septembrie 2019

Organizarea și metodica de învățare inițială a înotului în grupele de copii cu diferit nivel de pregătire

The organization and methodology for the initial learning of swimming in children groups with different level of preparation


Pag. 36-38

Diacenco Eugenia
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 decembrie 2021


Rezumat

Actualitatea. Este evident că exercițiile de înot fortifică multilateral organismul și aduc beneficii enorme. Însușirea procedeelor de înot ocupă un loc deosebit în educația fizică și dezvoltarea copiilor. În pofida cercetărilor efectuate de un număr mare de autori privind selectarea mijloacelor eficiente pentru învățarea înotului, rezultatul scontat deocamdată nu este obținut: procesul de instruire ocupă o perioadă îndelungată, iar numărul copiilor care nu însușesc deprinderea de a înota este mare. Acest aspect este mai evidențiat la copiii cu vârsta cuprinsă între 6 și 11 ani, deoarece în perioada dată are loc formarea mai intensă a priceperilor și a deprinderilor de înot.
Deseori în școlile sportive, bazine și cluburi de fitness, pe bază de abonament se completează grupe mixte (fără a lua în calcul vârsta, pregătirea fizică și cunoștințele de înot). Astfel, antrenorii se confruntă cu o sarcină dificilă – aceea de a organiza procesul de instruire la nivel înalt și de a desfășura eficient lecțiile în grupele mixte de copii.
Prin urmare, cercetarea și crearea condițiilor organizațional-metodice pentru învățarea inițială a înotului, la copiii de 6-11 ani, sunt două teme actuale de importanță socială.
Scopul: argumentarea eficienței condițiilor organizațional-metodice, pentru învățarea înotului în grupele mixte de copii cu vârsta cuprinsă între 6 și 11 ani și perfecționarea procesului de instruire inițială a copiilor.
Metodele de cercetare: studiul literaturii ştiinţifico-metodice, testarea pregătirii de înot, experimentul pedagogic, metodele statistico-matematice.
Rezultatele cercetării. În grupa mixtă, pentru învățarea uneia și aceleiași mișcări, trebuie să fie luate în calcul și soluționate obiective neechivalente, deoarece caracterul recepționării materialului didactic, nivelul de dezvoltare a capacităților motrice și psihice, prezintă diferențe individuale semnificative.
Experiența practică a scos în evidență necesitatea de a aduce cât mai curând posibil toți elevii la același nivel de cunoștințe și performanțe privind tehnicile de înot. Pentru îndeplinirea obiectivului propus au fost create condiții organizațional-metodice speciale.
Analiza rezultatelor inițiale, curente și finale a fost realizată în baza testării pregătirii de înot a subiecților din grupa experimentală și a celor din grupa martor, câte 15 copii (fete și băieți) în fiecare grupă.
Concluzii și recomandări. Datele obținute au demonstrat că, folosind condiții organizațional-metodice speciale, poate fi atinsă o omogenitate a grupei privind instruirea de înot și cunoștințele despre tehnica procedeelor de înot. În mod semnificativ s-au îmbunătățit (Р<0,5) indicii nivelului pregătirii de înot a copiilor de 6-11 ani. Rezultatele pot fi folosite cu succes la lecțiile teoretice pentru studenții instituțiilor de învățământ superior de la specialitatea „Educația fizică” și „Antrenament sportiv”, la cursurile de perfecționare pentru profesori, antrenori de înot și specialiști în domeniul educației fizice.



Actuality. It is obvious that swimming exercises strengthen the body in many ways and bring enormous benefits. Mastering of swimming styles takes a special place in the physical education and development of children. Despite the efforts of a number of researchers to find the most effective methods of teaching swimming, the desired result has not yet been achieved: the learning process takes a long time, the percentage of children who have not mastered the skill of swimming is quite high. This is particularly true for children of 6-11 years old, since in this period the most intensive formation of knowledge and skills takes place.
Mixed subscription groups are often formed in sports schools, swimming pools and fitness clubs without taking into account physical fitness, swimming skills and age criteria. The trainers face a difficult task in this case – to organize the learning process at a proper level and effectively conduct classes for teaching how to swim children of different levels.
Thus, the search and creation of organizational and methodological conditions for the initial teaching to swim children of 6-11 years old is quite relevant and socially significant.
Purpose: to substantiate the effectiveness of the identified organizational and methodological conditions for teaching swimming to children of 6-11 years old in different level groups and to improve the initial teaching of children to swim.
Research methods: analysis and synthesis of scientific and methodological literature, testing swimming skills, pedagogical experiment, methods of mathematical statistics.
Research results. When teaching the same movement in a different level group, it is necessary to envisage and solve specific tasks far from being equal, since the nature of perception of educational material, degree of development of physical and mental abilities has significant individual differences. The experimental and practical work has shown the need to bring all students to the same functional condition and awareness of swimming techniques in the shortest possible time. To meet the above requirement, special organizational and methodological conditions have been created.
The analysis of initial, intermediate and final results has been carried out by testing swimming skills of the control and experimental groups of 15 children each, mixed by sex (boys and girls).
Conclusions and recommendations. The experimental work has shown that by using certain organizational and methodological conditions, it is possible to achieve homogeneity of the swimming training group and awareness of swimming techniques and methods. The indicators of the level of swimming readiness of children aged 6-11 years have improved significantly (p <0.5). The results can be successfully used in lecture courses for university students majoring in Physical Education and Athletic Training, advanced training courses for teachers, swimming coaches and physical education specialists.



Cuvinte-cheie
învățare a înotului, grupe mixte de copii, condiții organizațional-metodice,

swimming lessons, different level groups of children, organizational and methodological conditions