The activity of university libraries in the context of open education
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
368 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 14:36
SM ISO690:2012
LUPU, Viorica, SOBETCHI, Vera. The activity of university libraries in the context of open education. In: Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță, Ed. 1, 20-22 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2021, p. 503. ISBN 978-9975-82-223-7 (PDF)..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță 2021
Conferința "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță"
1, Chişinău, Moldova, 20-22 octombrie 2021

The activity of university libraries in the context of open education

Activitatea bibliotecilor universitare în contextul educației deschise


Pag. 503-503

Lupu Viorica, Sobetchi Vera
 
Biblioteca Republicană Ştiinţifică Agricolă a UASM
 
 
Disponibil în IBN: 20 decembrie 2021


Rezumat

Background. University libraries are constantly developing and diversifying their services and products to adapt to the changing landscape of higher education concerning Open Education initiatives. The role of the librarian is steadily evolving. Objective of the study. The purpose is to examine the role of libraries in supporting Open Education and the objectives are focused on assessing the possibilities of expanding the range of services inspired by the Open Education movement and developing librarians’ skills. Material and Methods. The study was based on the analysis of trends, developments and experiences of libraries activating in other countries regarding services provided in support of Open Education and the new opportunities to involve the university librarians from the Republic of Moldova in Open Education. Results. The Open Education movement for university libraries represents a challenge that not only triggers the expansion of traditional library services, but also leads to the adoption of a new set of roles and responsibilities. The new roles involve developing support models to improve access to educational content for users, providing assistance in discovering, evaluating and using Open Educational Resources, managing electronic educational libraries and organizing digital training to improve learning. Conclusion. Libraries should remain open to changing trends in the world of education, adapt and develop their professional skills in order to become essential partners in the educational efforts of collaboration with both teachers and students.

Introducere. Bibliotecile universitare își dezvoltă și îşi îmbogățesc serviciile și produsele pentru a se adapta la peisajul în schimbare al învățământului superior, privind inițiativele Educației Deschise. Rolul bibliotecarului este în continuă evoluție. Scopul lucrării. Examinarea rolului bibliotecilor în susținerea Educației Deschise, iar obiectivele țin de evaluarea posibilităților de extindere a ofertei de servicii inspirate de mișcarea ED și de dezvoltare a competenţelor profesionale. Material și Metode. Studiul s-a bazat pe analiza tendințelor, evoluțiilor și a experiențelor bibliotecilor din alte țări, privind serviciile furnizate în susținerea Educației Deschise și a noilor posibilități de implicare a bibliotecarilor din bibliotecile universitare din Republica Moldova în Educația Deschisă. Rezultate. Mișcarea Educației Deschise pentru bibliotecile universitare prezintă o provocare, care declanșează nu doar extinderea serviciilor tradiționale de bibliotecă, ci conduce și la adoptarea unui set de noi roluri și responsabilități. Noile roluri presupun dezvoltarea modelelor de sprijin pentru îmbunătățirea accesului la conținutul educațional pentru utilizatori, oferirea asistenței în descoperirea, evaluarea și utilizarea Resurselor Educaționale Deschise, gestionarea bibliotecilor electronice educaționale, instruirea digitală pentru îmbunătățirea învățării. Concluzii. Bibliotecile trebuie să rămână deschise tendințelor în schimbare din lumea educațională, să-și adapteze și să-și dezvolte competențele profesionale, pentru a deveni parteneri esențiali în eforturile educaționale de colaborare atât cu profesorii, cât și cu studenții.

Cuvinte-cheie
Open education, university libraries, Library services,

Educația Deschisă, biblioteci universitare, servicii de bibliotecă