Methods of assimilation of the romanian language vocabulary by foreign students
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
387 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 11:45
SM ISO690:2012
VÎNTU, Victoria, BUSUIOC, Aliona. Methods of assimilation of the romanian language vocabulary by foreign students. In: Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță, Ed. 1, 20-22 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2021, p. 498. ISBN 978-9975-82-223-7 (PDF)..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță 2021
Conferința "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță"
1, Chişinău, Moldova, 20-22 octombrie 2021

Methods of assimilation of the romanian language vocabulary by foreign students

Metode de asimilare a lexicului românesc de către studenții străini


Pag. 498-498

Vîntu Victoria, Busuioc Aliona
 
”Nicolae Testemițanu” State University of Medicine and Pharmacy
 
 
Disponibil în IBN: 20 decembrie 2021


Rezumat

Background. A modern didactic approach involves the functional integration of the student's skills and attitudes and presents attractiveness and originality. The teacher uses formative teaching strategies that contribute to the efficiency of the educational process. Objective of the study. The purpose is to analyze the process of study Romanian as a foreign language and to identify effective teaching strategies in assimilating vocabulary and developing students' communication skills. Material and Methods. The methods of investigation are theoretical and praxiological: scientific documentation, analysis, observation and questionnaire. The active-participatory teaching strategies implemented in order to form students' language and communication skills are identified and analyzed. Results. The primary factor that ensures efficient and fast language assimilation is motivation. Thus, in order to maintain the interest for the studied language, a teacher diversifies the arsenal of teaching methods and strategies, connecting the offered contents to the student's needs. The first step is to establish a lexical minimum to be assimilated, opting for lexemes with an increased frequency in everyday communication, included in the basic vocabulary unaffected by the dynamics of the Romanian language. The next step is to choose the materials and teaching means that will make it easier to assimilate the provided information. Conclusion. The process of teaching-learning the Romanian as a foreign language is a continuous one. It exceeds the limits of the classroom. The competencies assimilated during the lesson will be developed through constant integration in the Romanian linguistic environment.

Introducere. Un demers didactic modern presupune integrarea funcțională a aptitudinilor și atitudinilor studentului și se remarcă prin atractivitate și originalitate. Profesorul apelează la strategii didactice formative ce contribuie la eficientizarea procesului educațional. Scopul lucrării. Scopul propus vizează analiza procesului de predare-învățare a limbii române ca limbă străină și identificarea strategiilor didactice eficiente în asimilarea vocabularului și valorificarea competenței de comunicare a studenților. Material și Metode. Metodele de investigație utilizate sunt teoretice și praxiologice: documentarea științifică, analiza, observația, chestionarul. Sunt identificate și analizate strategiile didactice activ-participative implementate în scopul formării competențelor lingvistice și de comunicare ale studenților. Rezultate. Factorul primordial care asigură asimilarea eficientă și rapidă a limbii este motivația. Astfel, pentru a menține mereu viu interesul pentru limba studiată, un cadru didactic diversifică arsenalul de metode și strategii didactice utilizate, racordând conținuturile oferite la necesitățile studentului. Primul pas reprezintă stabilirea unui minim lexical ce urmează a fi asimilat, optându-se pentru lexeme cu o frecvență sporită în comunicarea cotidiană, incluse în vocabularul de bază neafectat de dinamica limbii române. Următorul pas este selectarea materialelor și a mijloacelor didactice, care vor eficientiza asimilarea informației oferite. Concluzii. Procesul de predare-învățare a limbii române ca limbă străină este unul continuu. Acesta depășește limitele sălii de curs. Competențele asimilate în cadrul lecției vor fi valorificate prin integrarea constantă în mediul lingvistic românesc.

Cuvinte-cheie
foreign language, vocabulary, didactic strategies,

limbă străină, lexic, strategii didactice, interactivitate