Active learning pedagogy - techniques and methods of teaching / learning foreign languages for specific purposes
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
292 0
SM ISO690:2012
DAVID, Ala, EŞANU-DUMNAZEV, Daniela, PANCIUC, Liliana. Active learning pedagogy - techniques and methods of teaching / learning foreign languages for specific purposes. In: Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță, Ed. 1, 20-22 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2021, p. 495. ISBN 978-9975-82-223-7 (PDF)..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță 2021
Conferința "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță"
1, Chişinău, Moldova, 20-22 octombrie 2021

Active learning pedagogy - techniques and methods of teaching / learning foreign languages for specific purposes

Pedagogia activă – tehnici și metode de predare/învățare a limbilor străine de specialitate


Pag. 495-495

David Ala, Eşanu-Dumnazev Daniela, Panciuc Liliana
 
”Nicolae Testemițanu” State University of Medicine and Pharmacy
 
 
Disponibil în IBN: 20 decembrie 2021


Rezumat

Background. The methods of teaching/learning foreign languages in a medical context are currently aimed at the development of authentic learning activities, arising from common topics of social interest, research issues or mass media sources. Objective of the study. To carry out a literature review and a descriptive analysis of the teaching techniques and methods of active learning pedagogy. Material and Methods. The research focused on the analysis of motivational factors, namely, the teacher, teaching activities, assessments, social and institutional activities, as well as their inclusion in the process of setting learning and teaching objectives, identification of learning contents, and designing learning activities. Results. The literature review allowed the identification of the main teaching methods: project (collaborative learning), simulation (model-based information reproduction) and case study (real world problems). These methods allow the students to get actively involved in the learning process, to gain competencies by comprehending the specialized information in the foreign language. Therefore, the student is encouraged to do individual work, to engage in collaborative activities and to have an active involvement in the learning process. Conclusion. Based on three main factors, namely, the teacher`s role, the communication and the learning activities, the principles of active learning can be easily adjusted in the teaching of foreign languages for specific purposes and medical terminology. Keywords: Active learning, communication, motivational factors, terminology

Introducere. Metodele de predare/învățare a limbilor străine în context profesional-medical sunt orientate, la etapa actuală, spre dezvoltarea activităților pedagogice autentice, reieșite din subiecte de interes comun social, de cercetare sau de prezente în sursele mass-media. Scopul lucrării. Lucrarea propune o sinteză a literaturii de specialitate și o analiza descriptivă a tehnicilor și metodelor de predare proprii pedagogiei active. Material și Metode. Cercetarea a presupus analiza factorilor motivaționali: profesorul, activitățile propuse, evaluarea, activitățile sociale și cele instituționale și includerea lor în stabilirea obiectivelor pedagogice, identificarea conținuturilor, conceperea activităților. Rezultate. Studiul literaturii de specialitate a permis identificarea metodelor pedagogice principale: proiectul (prevede colaborarea în cadrul unui grup), simularea (reproducerea unei informații după un anumit model) și studiul de caz (pornind de la un document scris). Metodele menționate permit studentului să participe la procesul pedagogic, obținând competențe prin asimilarea informației de specialitate în limba studiată. În așa fel, studentul este încurajat în realizarea lucrului individual, cel de colaborare și implicare activă. Concluzii. Bazate pe trei factori principali: rolul profesorului, comunicare și activitățile propuse studentului, principiile pedagogiei active pot fi ușor adaptate în predarea limbilor străine de specialitate și ale limbajului medical

Cuvinte-cheie
active learning, communication, motivational factors, terminology,

pedagogie activă, factori motivaţionali, limbaj de specialitate