Ion Bâcu – un poet (neo) modernist avant în spatiul cultural Sud-Basarabean
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
369 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-30 18:19
SM ISO690:2012
ȘEVCIUC, Tatiana, URSU, Natalia. Ion Bâcu – un poet (neo) modernist avant în spatiul cultural Sud-Basarabean. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, Ed. 8, 4 iunie 2021, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2021, Vol.8, Partea 2, pp. 260-264. ISBN 2587-3563. ISSN E-ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.8, Partea 2, 2021
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
8, Cahul, Moldova, 4 iunie 2021

Ion Bâcu – un poet (neo) modernist avant în spatiul cultural Sud-Basarabean

Ion Bycu – an avant (neo) modernist poet in the southern Bessarabian cultural space


Pag. 260-264

Șevciuc Tatiana, Ursu Natalia
 
Universitatea Umanistă de Stat din Ismail
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2021


Rezumat

Articolul de față prezintă o analiză a creației poetului sud ̶ basarabean Ion Bâcu, președinte al Cenaclului Literar “Ecoul Bugeacului”. Autorii demonstrează că maniera lui artistică corespunde canoanelor estetice ale neo ̶ modernismului. Temele majore în creația poetică a lui Ion Bâcu sunt: dorul pentru Patria istorică pierdută; limba română ca element de coeziune ce leagă eroul liric de baștină; înaintașii și simbolurile naționale; natura Bugeacului; lirica intimă. Pentru reprezentanții neomodernismului, în special pentru Ion Bâcu, rămân relevante căutarea valorile spirituale și religiozitatea, personalitatea autorului, expresia ideilor historiosofice, căutarea unor noi forme cu respectul pentru tradiția literară. Criteriile estetice enumerate ale creativității artistice diferă fundamental de principiile estetice ale postmodernismului popular la cumpăna dintre secolele al XIX-lea şi al XX-lea și, fără îndoială, se dezvoltă în conformitate cu criteriile estetice ale artei moderniste.

The article presents an analysis of the creativity of the Romanian-speaking poet of southern Bessarabia Ion Bycu, the head of the creative association “Echo of Budzhak”. The authors prove that his artistic manner corresponds to the aesthetic canons of neo-modernism. The following aspects can be noted in the problematics of the poetic creativity of Ion Bycu: longing for the lost great historical homeland; the Romanian language as an umbilical cord connecting the lyrical hero with his native land; national heroes and symbols; nature of Budjak; intimate lyrics. For representatives of neo-modernism, in particular for Ion Bycu, the spiritual search and religiosity, the personalism of the author, the expression of historiosophical ideas, the search for new forms with respect for the literary tradition remain relevant. The listed aesthetic criteria of artistic creativity are fundamentally different from the aesthetic principles of postmodernism popular at the turn of the XX-XXI centuries and, undoubtedly, develop in line with the modernist aesthetic criteria of artistry.

Cuvinte-cheie
neo-modernism, creaţie poetică, lirică, viziune estetică,

neo-modernism, poetic creativity, lyrics, aesthetic view