Regina Maria – regina artelor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
453 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 17:45
SM ISO690:2012
GAVRILESCU, Dorica. Regina Maria – regina artelor. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, Ed. 8, 4 iunie 2021, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2021, Vol.8, Partea 2, pp. 191-192. ISBN 2587-3563. ISSN E-ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.8, Partea 2, 2021
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
8, Cahul, Moldova, 4 iunie 2021

Regina Maria – regina artelor

Queen Mary – the Queen of arts


Pag. 191-192

Gavrilescu Dorica
 
Colegiul Naţional „Spiru Haret“, Tecuci
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2021


Rezumat

Regina Maria a României nu poate fi privită în istorie doar ca o suverană. Amprenta sa s-a așeazat treptat asupra politicii, picturii, decorațiunilor interioare și a peisagisticii. Pentru a înțelege mai bine de ce a fost personalitate atât de îndrăgită, trebuie să-i cunoaștem amprenta inconfundabilă, așezată asupra artelor. Acest domeniu poartă însă imaginea reginei suverană și a reginei artistă. Trei domenii ale artelor, au fost direct influențate de suverană – pictura, decorațiunile interioare și amenajarea grădinilor. După lecțiile luate cu Ruth Mercier, regina Maria a început să împodobească cărți cu miniaturi. Treptat a ajuns să picteze, două cărți. Prima carte a fost pictată pe hârtie japoneză, pentru buna sa prietenă Pauline Astor, ca dar de nuntă, iar a doua pentru regele Ferdinand. Cartea pentru soţul ei a fost arătată în cadrul mai multor expoziţii din Europa, primind şi două medalii de aur, la Munchen înainte de război și respectiv la Barcelon în 1929.1 Gustul pentru artă al reginei, s-a manifestat și în decotațiunile interioare după propiul său gust pe care le întâlnim la Cotroceni, Pelișor, Bran, Baicic, etc. Regina Maria a fost fascinată de stilul bizantin, neoromânesc dar și de miturile celtice, scandinave și scoțiene, în special de cel al veșniciei, prin care regilor le era destinat, un loc aparte pe pământ. Elementele decorative ale mitului veșniciei - corp stilizat de șarpe este întâlnit în Salonul de aur și pe ușa Salonului norvegian de la Palatul Cotroceni, dar și la ferestrele etajului I de la Castelul Pelișor.2 Dealtfel, Palatul Cotroceni și Castelul Pelișor redau și înalta idee pe care regina Maria o avea despre regalitate. De asemenea Regina Maria poate fi considerate și creatoarea unor grădini cu caracter privat de excepție, precum : Baicic, Cotroceni, Bran, etc. Din majoritatea documentelor consultate, reiese pasiunea Reginei pentru crinul Palatin, pe care l-a adus din Italia, plantându-l pe terasele domeniului de la Baicic.

Queen Maria of Romania cannot be seen in history only as a sovereign. His imprint gradually settled on politics, painting, interior decoration and landscaping. In order to better understand why he was such a beloved personality, we need to know his unmistakable imprint, placed on the arts. However, this field bears the image of the sovereign queen and the artist queen. Three areas of the arts were directly influenced by the sovereign - painting, interior decoration and landscaping. After lessons with Ruth Mercier, Queen Mary began to decorate miniature books. Gradually he came to paint, two books. The first book was painted on Japanese paper, for his good friend Pauline Astor, as a wedding gift, and the second for King Ferdinand. The book for her husband has been shown in several exhibitions in Europe, receiving two gold medals, in Munich before the war and in Barcelona in 1929, respectively. which we meet in Cotroceni, Pelisor, Bran, Baicic, etc. Queen Mary was fascinated by the Byzantine, neo-Romanian style but also by the Celtic, Scandinavian and Scottish myths, especially that of eternity, through which the kings were destined, a special place on earth. The decorative elements of the myth of eternity - stylized body of a snake is found in the Golden Salon and on the door of the Norwegian Salon from Cotroceni Palace, but also at the windows of the first floor of Pelișor Castle. In fact, the Cotroceni Palace and the Pelisor Castle also reproduce the high idea that Queen Maria had about royalty. Queen Maria can also be considered the creator of exceptional private gardens, such as: Baicic, Cotroceni, Bran, etc. From most of the consulted documents, the Queen's passion for the Palatine lily emerges, which she brought from Italy, planting it on the terraces of the Baicic estate.

Cuvinte-cheie
regină, artă, decorațiuni, pictură, grădină