Starea învățământului public din orașul Cahul (1945-1991)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
283 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 11:04
SM ISO690:2012
GHELEŢCHI, Ion, BERDILĂ, Mirela. Starea învățământului public din orașul Cahul (1945-1991). In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, Ed. 8, 4 iunie 2021, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2021, Vol.8, Partea 2, pp. 152-157. ISBN 2587-3563. ISSN E-ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.8, Partea 2, 2021
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
8, Cahul, Moldova, 4 iunie 2021

Starea învățământului public din orașul Cahul (1945-1991)

The state of public education in the city of Cahul (1945-1991)


Pag. 152-157

Gheleţchi Ion, Berdilă Mirela
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2021


Rezumat

Actualitatea temei alese este că rădăcinile sistemului de învățământ din Republica Moldova și mai cu seamă problemele cu care se confruntă, vine din perioada sovietică. Problema învățământului este actuală pentru că ea răspunde la unele probleme ale societății noastre. Obiectivul major al școlii constă în dezvoltarea liberă, armonioasă a omului, care se poate adopta la condițiile în schimbare ale vieții. Scopul principal al acestui articol constă în cercetarea evoluției sistemului sovietic din R.S.S.Moldovenească, privit prin prisma unui demers de istorie locală de învățământ instituit, de a modela identitatea moldovenească într-un mod în care să o deosebească de identitatea românească, în special în orașul Cahul, până la declararea independenței Republicii Moldova.

The topicality of the chosen topic is that the roots of the education system in the Republic of Moldova and especially the problems they face, come from the Soviet period. The problem of education is current, because it responds to some problems of our society. The major goal of the school is the free and harmonious development of man, which can be adopted in the changing conditions of life. The main purpose of this article is to investigate the evolution of the Soviet system in the Moldovan SSR, viewed through an approach to the local history of established education, to model the Moldovan identity in a way that distinguishes it from the Romanian identity, especially in Cahul, until the declaration of the independence of the Republic of Moldova.

Cuvinte-cheie
învăţământ, perioada sovietică, scoli, situația materială, RSS Moldovenească.,

education, the Soviet period, schools, the material situation, the Moldovan SSR