Interdisciplinaritatea în cadrul disciplinelor școlare istoria românilor și universală și educația moral-spirituală în învățământul primar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
591 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-02 19:28
SM ISO690:2012
LUNGU, Polina. Interdisciplinaritatea în cadrul disciplinelor școlare istoria românilor și universală și educația moral-spirituală în învățământul primar. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, Ed. 8, 4 iunie 2021, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2021, Vol.8, Partea 2, pp. 78-85. ISBN 2587-3563. ISSN E-ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.8, Partea 2, 2021
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
8, Cahul, Moldova, 4 iunie 2021

Interdisciplinaritatea în cadrul disciplinelor școlare istoria românilor și universală și educația moral-spirituală în învățământul primar

Interdisciplinarity within the school disciplines Romanian and Universal history and Moral-spiritual education within the primary education


Pag. 78-85

Lungu Polina
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2021


Rezumat

Interdisciplinaritatea este un concept actual, fiind privit ca o condiție optimă de organizare a procesului instructiv-educativ, o posibilitate de a realiza transferul cunoștințelor acumulate în cadrul unor discipline școlare către altele. Datorită interdisciplinarității, se constată că disciplinele școlare corelează între ele, se completează reciproc. Însuși conținutul curriculumului pentru învățământul primar, ariile curriculare, manualele școlare oferă posibilitatea de implementare a interdisciplinarității. În rezultat, elevii au oportunitatea de a activa într-un cadru mai extins, de a percepe lucrurile din mai multe perspective, de a-și dezvolta gândirea logică și critică, de a demonstra competențe de integrare a cunoștințelor acumulate în situații concrete. Abordarea interdisciplinară oferă argumente prin care demonstrează faptul că disciplinele școlare se interpătrund și contribuie la formarea multilaterală a personalității elevului de vârstă școlară mică.

Interdisciplinarity is a current concept, considered as an optimal condition for organizing the instructive-educational process, the ability to achieve the transfer of knowledge, gained in some school subjects to others. Due to interdisciplinarity, it is found that school subjects correlate with each other, complement each other. The curriculum content of the primary education itself, curricular areas, textbooks offer the possibility of realizing the interdisciplinarity. As a result, students have the opportunity to work in a broader framework, to perceive things from different perspectives, to develop logical and critical thinking, to demonstrate skills for integrating the accumulated knowledge in concrete situations. The interdisciplinary approach provides arguments to demonstrate that school subjects intertwine and contribute to the multilateral formation of the personality of the young school age student.

Cuvinte-cheie
interdisciplinaritate, învăţământ primar, proces instructiv-educativ, elev de vârstă școlară mică.,

interdisciplinarity, primary education, instructive-educative process, young school age student.