Managementul educațional din perspectiva asigurării calității în educație
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
621 28
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 21:50
SM ISO690:2012
AXENTII, Ioana Aurelia, AXENTII, Victor. Managementul educațional din perspectiva asigurării calității în educație. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, Ed. 8, 4 iunie 2021, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2021, Vol.8, Partea 2, pp. 38-41. ISBN 2587-3563. ISSN E-ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.8, Partea 2, 2021
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
8, Cahul, Moldova, 4 iunie 2021

Managementul educațional din perspectiva asigurării calității în educație

Educational management from the perspective of quality assurance in education


Pag. 38-41

Axentii Ioana Aurelia, Axentii Victor
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2021


Rezumat

Educaţia de calitate constituie fundamentul pe care se poate construi o societate, în direcţia dezvoltării personale şi profesionale a individului. Multe dintre problemele, neajunsurile şi conflictele specifice mileniului III sunt puse pe seama educației. Pedagogia contemporană are ca obiect de studiu complexitatea fenomenului educaţional, actualmente dependent și de Pandemia provocate de virusul Covid-19. Educația de calitate este dependentă direct de existența în instituția de învățământ a unui management eficient. O activitate managerială eficace la nivelul unei instituții de învățământ necesită destindere, variație, schimbare, etc. Managementul educaţional constituie ştiinţa şi arta prin care resursa umană este modelată pentru a se putea adapta la cerinţele societăţii. Serviciile educaţionale ale şcolii mileniului III trebuie să fie adaptate nevoilor unei societăţi bazate pe cunoaştere, să implice întregul personal didactic şi nedidactic la o etică bazată pe calitate, corespunzătoare caracteristicilor dinamice ale pieţei muncii.

Quality education is the foundation on which a society can be built, in the direction of personal and professional development of the individual. Many of the problems, shortcomings and conflicts specific to the third millennium are attributed to education. Contemporary pedagogy has as object of study the complexity of the educational phenomenon, currently dependent on the Pandemic caused by the Covid-19 virus. The quality education is directly dependent on the existence in the educational institution of an efficient management. The quality managerial activity at the level of the school unit implies transformation, diversification and expansion, etc. Quality educational management becomes a harmonious intertwining of the characteristics of organizational management with psychological management. Educational management is the science and art through which human resources are shaped to adapt to the requirements of society. The educational services of the third millennium school must be adapted to the needs of a knowledge-based society, and to involve all teaching and non-teaching staff in a quality-based ethic, corresponding to the dynamic characteristics of the labor market.

Cuvinte-cheie
educaţie, management, calitate, transformare, diversitate, management educaționa,

education, management, Quality, transformation, diversity, educational management