Transdisciplinaritatea în predarea disciplinelor economice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
387 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-17 22:31
SM ISO690:2012
. Transdisciplinaritatea în predarea disciplinelor economice. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, Ed. 8, 4 iunie 2021, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2021, Vol.8, Partea 2, pp. 21-26. ISBN 2587-3563. ISSN E-ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.8, Partea 2, 2021
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
8, Cahul, Moldova, 4 iunie 2021

Transdisciplinaritatea în predarea disciplinelor economice

Transdisciplinarity in the preparation of economic disciplins


Pag. 21-26

 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2021


Rezumat

Acest articol evidențiază importanța aplicării modelului transdisciplinar în predarea disciplinelor economice și rolul acestuia în formarea competențelor cheie generale și de specialitate pentru elevul –tehnician în activități economice. Abordarea transdisciplinară a situaţiilor de învăţare, complexă, globală, integratoare a disciplinelor, permite realizarea unor situaţii de învăţare noi pentru dezvoltarea competenţelor generale vizate de ariile curriculare şi a celor cheie, cu proiectarea rezultatelor învăţării în viaţa reală în care elevii îşi vor desfăşura activitatea ca adulţi. Temele transdisciplinare ajută elevul să înveţe în ritm propriu şi să fie evaluat în funcţie de ceea ce ştie, stimulează cooperarea între elevi, minimalizându-se astfel competiţia, oferă elevilor posibilitatea de a-şi crea strategii proprii de abordare a diverselor situaţii, asigurând o învăţare activă.

This article highlights the importance of applying the transdisciplinary model in the teaching of economic disciplines and its role in the training of general and specialized key competences for the student –technician in economic activities. The transdisciplinary approach to learning situations, complex, global, integrative of subjects, allows the realization of new learning situations for the development of general competences targeted by curricular and key areas, with the design of the results of real-life learning in which students will carry out their activity as adults. Transdisciplinary themes help the students to learn at their own pace and to be evaluated according to what they know, stimulates cooperation between students, thus minimizing competition, gives students the opportunity to create their own strategies to address different situations, ensuring active learnin.

Cuvinte-cheie
transdisciplinaritate, modul, educaţie, elev, profesor.,

Transdisciplinary, module, education, student, teacher