Effective communication between doctor and patient
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
327 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 23:36
SM ISO690:2012
TATARU, Daniela, ESANU, Anatolie. Effective communication between doctor and patient. In: Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță, Ed. 1, 20-22 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2021, p. 104. ISBN 978-9975-82-223-7 (PDF)..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță 2021
Conferința "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță"
1, Chişinău, Moldova, 20-22 octombrie 2021

Effective communication between doctor and patient

Comunicarea eficientă medic-pacient


Pag. 104-104

Tataru Daniela, Esanu Anatolie
 
”Nicolae Testemițanu” State University of Medicine and Pharmacy
 
 
Disponibil în IBN: 7 decembrie 2021


Rezumat

Background. Effective communication between doctor and patient involves the beneficial process for both parties involved, based on the set of ethical and moral norms, which establish a favorable and harmonious relationship. Objective of the study. Highlighting the main ethical suppositions that ensure an effective doctor-patient communication. Material and Methods. When conducting the study, there were consulted national and international scientific publications, being used analytical, descriptive, bioethical and comparative research methods. Results: Active listening-the element that ensures the analysis and understanding of the information exposed in the doctor-patient communication. Detailed knowledge - the physician's ability to know both medical and psychosocial problems of the patient that may affect the effective development of the therapeutic process. At the moment, the patient is perceived as an Autonomous Agent, with the right to have points of view, to make choices and take actions based on personal values and beliefs regarding the prescribed treatmen. Conclusion. According to some research, it has been established that the beneficial result of treatment which consist 85 % is due to favorable relationships based on effective doctor-patient communication.

Introducere. Comunicarea eficientă dintre medic și pacient presupune procesul benefic pentru ambele părți implicate, bazat pe ansamblul de norme etice și morale, care stabilesc o relație favorabilă și armonioasă. Scopul lucrării. Evidențierea principalelor particularități etice care asigură o comunicare eficientă medic-pacient. Material și Metode: În realizarea studiului au fost consultate publicații științifice naționale și intrenaționale, iar dintre metodele de cercetare aplicate s-au utilizat cea analitică, descriptivă, bioetică și comparativă. Rezultate. Ascultarea activă – elementul ce asigură analiza și înțelegerea informației expuse. Respectul, empatia și atitudinea calmă facilitează procesul de obținere a încrederii pacientului față de medic. Cunoașterea detaliată presupune cunoașterea problemelor de natură medicală și psihosocială a pacientului, probleme care pot afecta procesul terapeutic. Actualmente pacientul este perceput ca agent autonom, cu dreptul de a avea puncte de vedere, de a face alegeri și a întreprinde acțiuni bazate pe valorile și pe convingerile personale în ceea ce privește tratamentul prescris. Concluzii. Potrivit unor cercetări științifice s-a stabilit că rezultatul benefic al tratamentului în proporție de 85 % se datorează relațiilor favorabile bazate pe comunicarea eficientă medic-pacient.

Cuvinte-cheie
communication, knowledge, active listening, empathy,

comunicare eficientă, cunoaştere, ascultare activă, empatie