Accessibility to dental services in the pandemic conditions COVID-19
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
382 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-28 10:04
SM ISO690:2012
FERDOHLEB, Alina, STEPCO, Elena, CHERKASSKY, Jonatan, FERDOHLEB, Eugenia. Accessibility to dental services in the pandemic conditions COVID-19. In: Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță, Ed. 1, 20-22 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2021, p. 62. ISBN 978-9975-82-223-7 (PDF)..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță 2021
Conferința "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță"
1, Chişinău, Moldova, 20-22 octombrie 2021

Accessibility to dental services in the pandemic conditions COVID-19

Accesibilitate la servicii dentare în condițiile pandemice COVID-19


Pag. 62-62

Ferdohleb Alina1, Stepco Elena1, Cherkassky Jonatan1, Ferdohleb Eugenia2
 
1 ”Nicolae Testemițanu” State University of Medicine and Pharmacy,
2 University of Medicine and Pharmacy “Carol Davilla”, Bucharest
 
 
Disponibil în IBN: 6 decembrie 2021


Rezumat

Background. Populations disproportionately affected by COVID-19 are also at higher risk for oral diseases and experience oral health and oral health care disparities at higher rates. It has led to closure and reduced hours of dental practices except for emergency services, limiting routine care. Objective of the study. Analysis and evaluation of accessibility aspects to dental services in the conditions of pandemic COVID-19. Statistical analysis of the data was performed using the Microsoft – Excel package. Material and Methods. The research group included the analysis of 67 respondents from dental clinics in the RM & 57 respondents from Israel. A cross-sectional study was performed using the Google-forms questionnaire. It included: general data, obstacles aspects for the provision of the service; particularities regarding the level of hygienic oral education, and (before & present Covid-19 period). Results. In completing the questionnaire participated both respondents from Israel and the RM. From the beginning, in order to complete the questionnaire, the graduates from the NT SMPhU and the beneficiaries of the dental service. The distribution of 2 subgroups, mentions that they predominated, age 20-29 years, which confirms the comparability of their sub-groups of opinions regarding access to the dental service. The Q "Did you have issues about visiting dental clinic - because of Covid-19?", the beneficiaries of the Israel totally denied, when the beneficiaries of RM 3 out of 4 denied that they had problems with the dental service. Conclusion. Oral health is an important component of health and overall well-being. People were most likely to seek this type of information directly from their dental practice. This suggests there is an ongoing need for the public and patients to have clear communication that are available to dental services in the pandemic conditions COVID-19.

Introducere. Populațiile afectate, în mod disproporționat, de COVID-19 prezintă, de asemenea, un risc mai mare de boli dentare, experimentează disparități de sănătate orală și de îngrijire a sănătății bucale la rate mai mari. Aceasta a dus la închiderea și reducerea orelor de lucru profesional, cu excepția serviciilor de urgență, limitând îngrijirea de rutină. Scopul lucrării. Analiza și evaluarea aspectelor de accesibilitate la serviciile stomatologice în condițiile pandemiei COVID-19. Analiza statistică a datelor a fost efectuată utilizând pachetul Microsoft - Excel. Material și Metode. Grupul de cercetare a inclus analiza a 67 de respondenți, din clinicile stomatologice din RM și 57 de respondenți din Israel. Un studiu transversal a fost realizat folosind chestionarul Google Forms. Acesta a inclus: date generale, aspecte legate de obstacolele furnizării serviciului, particularități cu privire la nivelul de educație de igienă orală (înainte și în perioada Covid-19). Rezultate. În cadrul chestionarului au participat atât respondenții din Israel, cât și cei din Republica Moldova. Pentru completarea chestionarului, de la început, au fost mobilizați absolvenții de la USMF „Nicolae Testemiţanu” și beneficiarii serviciului stomatologic. La distribuirea în două subgrupuri au predominat respondenți cu vârsta cuprinsă între 20 și 29 de ani, confirmând comparabilitatea grupurilor de opinii, privind accesul la serviciul stomatologic. La întrebarea: „Ați avut probleme cu vizitarea unei clinici dentare din cauza pandemiei de Covid-19?”, beneficiarii din Israel au negat total, iar 3 din 4 beneficiarii din RM au negat că au avut probleme cu serviciul stomatologic. Concluzii. Sănătatea orală reprezintă o componentă primordială a sănătății și a bunăstării generale. Majoritatea aflau cel mai probabil acest tip de informații în cadrul tratamentului stomatologic. Acest lucru sugerează că există o nevoie continuă, pentru populație și pacienți, de a avea o comunicare clară disponibilă privind serviciile stomatologice, în condiții de pandemie COVID-19.

Cuvinte-cheie
Access to Dental Care, COVID-19, Dental Public Health’s Roles,

Acces la Servicii Stomatologice, COVID-19, Rolul Sănătății Publice Stomatologice