What is Wrong with Approaches to Teaching English to Young Learners in the World and in the Romanian Primary School Today
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
329 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-01 13:35
SM ISO690:2012
LUNGU, Iuliana. What is Wrong with Approaches to Teaching English to Young Learners in the World and in the Romanian Primary School Today. In: 3rd Central and Eastern European LUMEN, 8-10 iunie 2017, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Editura LUMEN, 2017, pp. 148-149. ISBN 978-973-166-461-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
3rd Central and Eastern European LUMEN 2017
Conferința "3rd Central and Eastern European LUMEN"
Chişinău, Moldova, 8-10 iunie 2017

What is Wrong with Approaches to Teaching English to Young Learners in the World and in the Romanian Primary School Today


Pag. 148-149

Lungu Iuliana
 
Ovidius University, Constanța
 
 
Disponibil în IBN: 2 decembrie 2021


Rezumat

Studying English has become essential in primary school in Romania in the last fifteen years even though it is not an officially required compulsory part of the curriculum but is one possible choice among a small number of languages. There are several factors for this trend. First, it is often assumed that it is better to begin learning English early. Second, economic growth and globalisation have resulted in the widespread use of English and the popular belief is that it is essential to have an English speaking workforce in order to compete. Last but not least, parents want their children to develop English skills as they consider that it is through English communication skills that all other skills and knowledge can be acquired and therefore they put pressure on school management to introduce English to younger children. However, there are several serious challenges that need to be taken into consideration when teaching English to young learners. The aim of this investigative article is firstly, to identify the key challenges experienced by primary English teachers globally, across a number of countries involved in an ample study carried out by the British Council in 2013 and secondly, to report its significant contribution to our local understanding of the challenges the Romanian teachers face in a similar way. The article has also highlighted a number of relevant and emergent issues in teaching English to young learners in Romanian primary schools which represent local challenges.

Studierea limbii engleze a devenit esenţială în învăţământul primar din România în ultimii cincisprezece ani, chiar dacă nu este o parte obligatorie obligatorie a curriculum-ului, ci este o alegere posibilă între un număr mic de limbi. Există mai mulţi factori pentru această tendinţă. În primul rând, se presupune adesea că este mai bine să începi să înveţi engleza la o vârstă cât mai timpurie. În al doilea rând, creşterea economică şi globalizarea au dus la utilizarea pe scară largă a limbii engleze, iar convingerea populară este că este vital să existe o forţă de muncă vorbitoare de limbă engleză pentru a concur pe piaţa muncii. Nu în ultimul rând, părinţii doresc ca copiii lor să-şi dezvolte abilităţile de folosire a limbii engleze, deoarece consideră că prin abilităţile de comunicare în limba engleză se pot dobândi toate celelalte competenţe şi cunoştinţe necesare ulterior în parcurgerea vieţii şcolare, profesionale şi nu numai, prin urmare, ei exercită presiuni asupra managementului şcolii pentru a introduce limba engleză copiilor mai mici. Cu toate acestea, există câteva provocări serioase care trebuie luate în considerare în predarea limbii engleze elevilor de vârstă şcolară mică. Scopul acestui articol de investigaţie este, în primul rând, de a identifica provocările cheie cu care se confruntă profesorii de limba engleza primară la nivel global, în mai multe ţări implicate într-un amplu studiu realizat de Consiliul Britanic în 2013 şi, în al doilea rând, înţelegerea provocărilor cu care se confruntă profesorii români într-un mod similar. Articolul subliniază, de asemenea, o serie de aspecte relevante şi emergente în predarea limbii engleze elevilor mici în şcolile primare din România, care reprezintă la ora actuală adevărate provocări locale.

Cuvinte-cheie
primary English, approach, challenge, current ELT issues