Articolul precedent |
Articolul urmator |
534 51 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-24 17:05 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018.26 (111) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3932) |
SM ISO690:2012 PERȚA, Elena. Rolul familiei în performanțele școlare ale elevilor. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii, 1-2 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 1, pp. 344-348. ISBN 978-9975-76-361-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective Vol. 1, 2021 |
||||||
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective" Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.018.26 | ||||||
Pag. 344-348 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Din perspectivă sociologică, familia este instituţia fundamentală în toate societăţile. Familia este un "grup social relativ permanent de indivizi legaţi între ei prin origine, căsătorie sau adopţiune". În societatea românească, suntem familiarizaţi cu anumite versiuni ale familiei :familia nucleu si familia extinsă. Prin definiţie, familia este nucleul elementar realizat prin căsătorie, care uneşte soţii şi pe descendenţii acestora (copiii) prin raporturi strânse de ordin biologic, economic şi spiritual. Familia exercită o influenţă deosebit de adâncă asupra copiilor. Strategiile educative la care se face apel în familie, mai mult sau mai puţin conştientizate, determină în mare măsură dezvoltarea personalităţii, precum şi rezultatele şcolare ale copiilor, comportamentul lor sociomoral. |
||||||
Cuvinte-cheie familie, educaţie, reușita, învăţare, influenţă, modele, family, education, success, learning, influence, role models |
||||||
|