Rolul familiei în performanțele școlare ale elevilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
534 51
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 17:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.26 (111)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3932)
SM ISO690:2012
PERȚA, Elena. Rolul familiei în performanțele școlare ale elevilor. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii, 1-2 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 1, pp. 344-348. ISBN 978-9975-76-361-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2021
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2021

Rolul familiei în performanțele școlare ale elevilor

CZU: 37.018.26

Pag. 344-348

Perța Elena
 
Școala Gimnazială Păstrăveni
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2021


Rezumat

Din perspectivă sociologică, familia este instituţia fundamentală în toate societăţile. Familia este un "grup social relativ permanent de indivizi legaţi între ei prin origine, căsătorie sau adopţiune". În societatea românească, suntem familiarizaţi cu anumite versiuni ale familiei :familia nucleu si familia extinsă. Prin definiţie, familia este nucleul elementar realizat prin căsătorie, care uneşte soţii şi pe descendenţii acestora (copiii) prin raporturi strânse de ordin biologic, economic şi spiritual. Familia exercită o influenţă deosebit de adâncă asupra copiilor. Strategiile educative la care se face apel în familie, mai mult sau mai puţin conştientizate, determină în mare măsură dezvoltarea personalităţii, precum şi rezultatele şcolare ale copiilor, comportamentul lor sociomoral.

From a sociological perspective, the family is the fundamental institution in all societies. The family is a "relatively permanent social group of individuals connected by origin, marriage or adoption". In Romanian society, we are familiar with certain versions of the family: the nucleus family and the extended family. By definition, the family is the elementary nucleus achieved through marriage, which unites spouses and their descendants (children) through close biological, economic and spiritual relationships. The family exerts a particularly profound influence on children. The educational strategies used in the family, more or less aware, largely determine the development of personality, as well as the school results of children, their sociomoral behavior.

Cuvinte-cheie
familie, educaţie, reușita, învăţare, influenţă, modele,

family, education, success, learning, influence, role models