Motive și consecințe ale fenomenului burnout la pedagogi
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
492 50
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 17:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+159.922.7 (92)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3920)
Psihologie (3383)
SM ISO690:2012
PAVLENKO, Lilia, CERNOLEV, Mariana. Motive și consecințe ale fenomenului burnout la pedagogi. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii, 1-2 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 1, pp. 338-344. ISBN 978-9975-76-361-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2021
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2021

Motive și consecințe ale fenomenului burnout la pedagogi

CZU: 37.015.3+159.922.7

Pag. 338-344

Pavlenko Lilia, Cernolev Mariana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2021


Rezumat

Regimul încărcat, numărul mare de sarcini, lipsa timpului liber deseori duc la un dezechilibrul personal al pedagogilor cu solicitările înaintate, fapt ce se soldează cu arderea profesională a acestora. Cunoscută sub denumirea de fenomenul burnout, arderea profesională are un impact negativ asupra stării psihice, relațiilor cu familia, cu colegii, cât și asupra calității muncii. Conținutul articolului reflectă una dintre cele mai majore probleme cu care se confruntă pedagogii astăzi, și anume, suprasolicitările la locul de muncă. Înțelegerea motivelor și consecințelor fenomenului dat în rândul pedagogilor va diminua impactul acestuia asupra stării de bine, calității muncii, climatului organizational.

The busy regime, the large number of tasks, the lack of free time often lead to a personal imbalance of the pedagogues with the submitted requests, which results in their professional burning. Known as the burnout phenomenon, burnout has a negative impact on the mental state, relationships with family, colleagues, and the quality of work. The content of the article reflects one of the biggest problems facing educators today, namely, overwork at work. Understanding the reasons and consequences of this phenomenon among educators will reduce its impact on well-being, quality of work, organizational climate.

Cuvinte-cheie
ardere emoţională, fenomenul burnout, stres profesional, pedagogi, epuizare,

emotional burnout, burnout, professional stress, teachers, burnout