Articolul precedent |
Articolul urmator |
492 50 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-01 17:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3+159.922.7 (92) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3920) |
Psihologie (3383) |
SM ISO690:2012 PAVLENKO, Lilia, CERNOLEV, Mariana. Motive și consecințe ale fenomenului burnout la pedagogi. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii, 1-2 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 1, pp. 338-344. ISBN 978-9975-76-361-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective Vol. 1, 2021 |
||||||
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective" Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3+159.922.7 | ||||||
Pag. 338-344 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Regimul încărcat, numărul mare de sarcini, lipsa timpului liber deseori duc la un dezechilibrul personal al pedagogilor cu solicitările înaintate, fapt ce se soldează cu arderea profesională a acestora. Cunoscută sub denumirea de fenomenul burnout, arderea profesională are un impact negativ asupra stării psihice, relațiilor cu familia, cu colegii, cât și asupra calității muncii. Conținutul articolului reflectă una dintre cele mai majore probleme cu care se confruntă pedagogii astăzi, și anume, suprasolicitările la locul de muncă. Înțelegerea motivelor și consecințelor fenomenului dat în rândul pedagogilor va diminua impactul acestuia asupra stării de bine, calității muncii, climatului organizational. |
||||||
Cuvinte-cheie ardere emoţională, fenomenul burnout, stres profesional, pedagogi, epuizare, emotional burnout, burnout, professional stress, teachers, burnout |
||||||
|