Aspecte metodologice ale dezvoltării gândirii independente în contextul învățării transformative
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
449 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 11:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+159.922.7 (88)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3883)
Psihologie (3362)
SM ISO690:2012
REPEȘCO, Gabriela. Aspecte metodologice ale dezvoltării gândirii independente în contextul învățării transformative. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii, 1-2 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 1, pp. 260-268. ISBN 978-9975-76-361-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2021
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2021

Aspecte metodologice ale dezvoltării gândirii independente în contextul învățării transformative

CZU: 37.015.3+159.922.7

Pag. 260-268

Repeșco Gabriela
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2021


Rezumat

În articol se elucidează aspectele metodologice ale dezvoltării gândirii independente în condițiile învățării transformative. Se argumentează semnificația paradigmei constructiviste în conceptualizarea strategiilor cognitive și metacognitive ce stimulează gândirea independentă, implicit o serie de tehnici pentru fiecare fază a învățării transformative care le urmează subiectul în procesul de transformare.

The article elucidates the methodological aspects of the development of independent thinking in the conditions of transformative learning. It argues the significance of the constructivist paradigm in conceptualizing cognitive and metacognitive strategies that stimulate independent thinking, implicitly a series of techniques for each phase of transformative learning that follows the subject in the process of transformation.

Cuvinte-cheie
învăţare, învățare transformativă, fazele învățării, gândire independentă, strategii, tehnici,

learning, transformative learning, learning phases, independent thinking, Strategies, techniques