Repere ale managementului calității în instituțiile de învățământ preuniversitar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
494 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-11 15:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.21:373.5 (2)
Educație (14220)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2007)
SM ISO690:2012
CEBANU (SLUTU), Lilia. Repere ale managementului calității în instituțiile de învățământ preuniversitar. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii, 1-2 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 1, pp. 224-231. ISBN 978-9975-76-361-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2021
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2021

Repere ale managementului calității în instituțiile de învățământ preuniversitar

CZU: 371.21:373.5

Pag. 224-231

Cebanu (Slutu) Lilia12
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2021


Rezumat

Prezentul articol reflectă aspectul managementului calității în instituțiile de învățământ preuniversitar. Sunt redate și abordate conceptele de calitate, cultura calității, asigurarea calității și evidențiate avantajele calității, obstacolele în calea “stăpânirii” calităţii la nivel de organizație. Caracteristicile comune calității și tintele culturii calității scot în evidență un șir de acțiuni ce trebuie luate în considerare de către managerul instituției de învățământ și echipa sa pe care o conduce pentru asigurarea unui mediu favorabil și de calitate având la bază diverse elemente definitorii din cadrul medodei celor 5 S.

This article reflects the aspect of quality management in undergraduate education institutions. The concepts of quality, quality culture, quality assurance are presented. The advantages of quality, obstacles to “mastering” quality at the organizational level are highlighted. The common characteristics of quality and the goals of quality culture highlight a series of actions that must be considered by the manager of the educational institution and his team to ensure a favorable and quality environment based on various defining elements of the 5 S method.

Cuvinte-cheie
management, Managementul calităţii, instituție, cultura calităţii, asigurarea calităţii,

management, quality management, institution, quality culture, quality assurance