Aspecte didactice ale realizării conexiunilor biologiei cu viața cotidiană
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
506 38
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-02 15:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.857 (37)
Educație (14212)
SM ISO690:2012
PRUNICI, Elena. Aspecte didactice ale realizării conexiunilor biologiei cu viața cotidiană. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii, 1-2 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 1, pp. 196-205. ISBN 978-9975-76-361-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2021
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2021

Aspecte didactice ale realizării conexiunilor biologiei cu viața cotidiană

CZU: 372.857

Pag. 196-205

Prunici Elena
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2021


Rezumat

Didactica modernă la biologie promovează învățătura centrată pe elev și anume pe dezvoltarea personalității elevului, care studiind de-a lungul anilor, va trebui să ajungă o persoană capabilă de a se orienta în viața cotidiană nu numai prin comunicare, dar și prin implicarea nemijlocită în diferite situații. Pornind de la căutarea celor mai eficiente metode pentru a-l călăuzi pe elev, ca mai apoi acesta să poată să aplice cunoștințele și deprinderile formate la orele de bilogie, în viața cotidiană. Consider că tema aleasă este una actuală, deoarece în ultimii ani se vorbește tot mai mult despre metodele de instruire care influențează formarea competențelor pentru viață iar noi, profesorii, suntem cei, care participăm la pregătirea elevilor, pentru ca mai apoi aceștia să se poată integra în societate.

Modern didactics in biology promotes student-centered teaching, namely on the development of the student's personality, who, studying over the years, will have to become a person capable of orienting himself in everyday life not only through communication, but also through direct involvement in different situations. Starting from the search for the most effective methods to guide the student, so that later he can apply the knowledge and skills formed at biology classes, in everyday life. I believe that the chosen theme is a current one, because in recent years there is more and more talk about training methods that influence the formation of life skills and we, the teachers, are the ones who participate in the training of students, so that later they can integrate into society.

Cuvinte-cheie
proces instructiv-educativ, predare-învăţare, competenţă, conexiune, situaţie-problemă, întrebare-problemă, sarcini cognitive cotidiene,

instructive-educational process, teaching-learning, competence, Connection, situation-problem, question-problem, casual cognitive tasks