Optimizarea procesului de predare-învățare a chimiei prin dezvoltarea gândirii critice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
503 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-19 14:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.854 (41)
Educație (14208)
SM ISO690:2012
PRUNICI, Elena. Optimizarea procesului de predare-învățare a chimiei prin dezvoltarea gândirii critice. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii, 1-2 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 1, pp. 188-196. ISBN 978-9975-76-361-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2021
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2021

Optimizarea procesului de predare-învățare a chimiei prin dezvoltarea gândirii critice

CZU: 372.854

Pag. 188-196

Prunici Elena
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2021


Rezumat

O învățare eficientă, durabilă, este aceea care are la bază participarea activă a elevului la descoperirea informațiilor, a sensului și utilității lor. Predarea, implică în esența sa, procesul de formare a elevilor în cadrul instruirii. Profesorul de chimie nu este numai o sursă de informare a elevilor; el este în același timp, specialistul care știe să trateze această informație, s-o prelucreze astfel încât s-o adapteze la sistemul de gândire al celor ce învață, s-o facă asimilabilă. De asemenea el îi învață tehnici ale activității de învățare care să le permită să se autoinstruiască. Astfel că funcțiile predării se extind de la comunicarea informației, care-și menține un rol important, la activități de organizare, de conducere și dirijare a învățării, de inovare a procesului de învățământ și de creativitate didactică

Effective, sustainable learning is based on the active participation of the student in the Information discovery, its meaning and usefulness.Teaching, implies in its essence, the process of training students within the framework of education. The chemistry teacher is not only a source of information for the students; he is also the specialist who knows how to treat this information, to process it in an such way, to adapt it to the thinking system of those who are learning, also to make it assimilable. He also teaches them activity learning techniques that allow them to educate themselves by their own. Therefore, the teaching functions extend from the communication of the information, which remains an important role, to Organization activities such as leadership and learning process directing, educational process innovations and didactic creativity.

Cuvinte-cheie
gândirea critică, învățarea critică, predare-învăţare, competenţă,

critical thinking, critical learning, teaching and learning, competence