Dezvoltarea competenței investigaționale prin metoda experimentului în învățământul primar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
498 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-05 18:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.850+37.046.12 (1)
Educație (14077)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (239)
SM ISO690:2012
IORDACHE (NEAGU), Marieta. Dezvoltarea competenței investigaționale prin metoda experimentului în învățământul primar. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii, 1-2 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 1, pp. 159-165. ISBN 978-9975-76-361-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2021
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2021

Dezvoltarea competenței investigaționale prin metoda experimentului în învățământul primar

CZU: 372.850+37.046.12

Pag. 159-165

Iordache (Neagu) Marieta123
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Școala Gimnazială „Ion Ionescu”, Valea Călugărească, România,
3 Școala Gimnazială Rachieri – structură, Prahova
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2021


Rezumat

Articolul tratează dezvoltarea competenței investigaționale la elevii din învățământul primar în cadrul orelor de Științe ale naturii prin lucrări experimentale. Experimentul, metodă de explorare a realității, alături de celelalte metode specifice acestei discipline reuşeşte să aducă elevii în viața de zi cu zi, să studieze pe viu, să fie în contact direct cu realitatea sau cu substitutele acesteia, iar centrarea activităţii pe elev determină noi relaţii profesor - elev, favorizează dispariţia barierelor de comunicare şi a sentimentului de teama de a greși.

The article deals with the development of investigative competence in primary school students in the Natural Sciences classes through experimental works. The experiment, a method of exploring reality, along with other methods specific to this discipline manages to bring students into everyday life, to study live, to be in direct contact with reality or its substitutes, and focusing the activity on the student determines new teacher-student relations, favors the disappearance of communication barriers and the feeling of fear of making mistakes.

Cuvinte-cheie
competenţă investigaţională, experiment, ştiinţe ale naturii,

investigative competence, experiment, natural sciences