The Quality of Education and Training in the Context of Knowledge Based Society
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
252 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 14:49
SM ISO690:2012
BRANIŞTE, Gheorghe, CALUGHER, Viorica, LUNGU, Ecaterina. The Quality of Education and Training in the Context of Knowledge Based Society. In: 3rd Central and Eastern European LUMEN, 8-10 iunie 2017, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Editura LUMEN, 2017, pp. 64-67. ISBN 978-973-166-461-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
3rd Central and Eastern European LUMEN 2017
Conferința "3rd Central and Eastern European LUMEN"
Chişinău, Moldova, 8-10 iunie 2017

The Quality of Education and Training in the Context of Knowledge Based Society


Pag. 64-67

Branişte Gheorghe, Calugher Viorica, Lungu Ecaterina
 
State University of Physical Education and Sport
 
 
Disponibil în IBN: 29 noiembrie 2021


Rezumat

The strategic objective of the contemporary era is to increase the intellectual potential of society. Starting from this, the XXI century draws a priority to create a modern industry education, which will become an important area of investment, more advantageous than the development of a science, knowledge and education. The quality of education and training has become an area of particular interest, given, first of all to national gap with the developed countries and the need to make an integrated finality in the European context. European Commission's concerns regarding the importance of education and vocational training is reflected within the Europe 2020 Strategy by developing and adopting 'guidelines' concerning the quality of services provided by educational institutions. In a world rapidly changing, the European Union wishes to become a smart and favourable economy for the inclusion by creating a "knowledge triangle" of education, research and innovation, to function properly and to help young people to improve their skills, essential in terms of competitiveness, equity and social inclusion. Being responsible for preparing young generations of graduates in various fields of knowledge, the university is also responsible for the future of society and of the future state of the nation. Quality of education and training is an essential process of maximum importance for becoming, progress of learners and society at the same time. Among the motivational factors that determine universities to worry about the quality of education and training are: orientation towards performance and increase market competitiveness of universities and graduates of educational services in the market of labour resources; the expansion of investment in education research and process development; European market recognition of qualifications (degrees, diplomas) by institutions in the country; development of an institutional culture of quality, fully involved in obtaining staff performance; increased responsibility for quality of academic benefits.

Obiectivul strategic al epocii contemporane îl constituie creşterea potenţialului intelectual al societăţii. Pornind de la acest fapt, secolul XXI trasează ca prioritate crearea unei industrii moderne a învăţământului, îndeosebi a celui superior, care va deveni un domeniu important de investiţii, deoarece nu există investiţii mai valoroase şi mai avantajoase decât cele în dezvoltarea unei societăţi a ştiinţei, cunoaşterii şi educaţiei. Calitatea educaţiei şi a formării profesionale a devenit un domeniu de interes deosebit, având în vedere, în primul rând decalajul naţional faţă de ţările dezvoltate şi necesitatea obţinerii unor finalităţi integrate în context european. Preocupările Comisiei Europene privind importanţa educaţiei şi formarii profesionale se reflectă în cadrul Strategiei Europa 2020 prin elaborarea şi adoptarea unor „orientări‖ privitoare la calitatea serviciilor oferite de instituţiile de învăţământ. Într-o lume, aflată în permanentă schimbare, Uniunea Europeană doreşte să devină o economie inteligentă, durabilă şi favorabilă incluziunii, prin crearea unui „triunghi al cunoaşterii‖ format din educaţie, cercetare şi inovare, care să funcţioneze corespunzător şi sa-i ajute pe tineri să-şi îmbunătăţească competenţele, esenţiale din punct de vedere al competitivităţii, echităţii şi al incluziunii sociale. Fiind responsabilă, aşadar, de pregătirea tinerelor generaţii de absolvenţi în diferitele domenii ale cunoaşterii, universitatea este responsabilă totodată şi de viitorul societăţii, de starea viitoare a naţiunii. Calitatea instruirii şi formării profesionale, este în consecinţă, un proces esenţial, de maximǎ importanţǎ pentru devenirea, progresul educabililor şi a societăţii totodată. Printre factorii motivaţionali care determină universităţile să se preocupe de problema calităţii educaţiei şi a formării profesionale se numără: orientarea spre performanţă şi creşterea competitivităţii universităţilor pe piaţa serviciilor educaţionale şi a absolvenţilor în piaţa resurselor de muncă; expansiunea investiţiilor destinate proceselor de educaţie-cercetaredezvoltare; recunoaşterea pe piaţa europeană a calificărilor (titlurilor şi diplomelor) oferite de instituţiile din ţară; dezvoltarea unei culturi instituţionale a calităţii, implicarea totală a personalului în obţinerea performanţelor; creşterea responsabilităţii pentru calitatea prestaţiilor universitare.

Cuvinte-cheie
education, training, knowledge, performance, Competitiveness, Quality, educational services