Elementele comunicării interculturale și activismul civic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
461 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 15:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.77:008 (23)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790)
Civilizație. Cultură. Progres (818)
SM ISO690:2012
ROŞCA, Simion. Elementele comunicării interculturale și activismul civic. In: Activismul civic – condiție a consolidării instituțiilor statului democratic, 28 mai 2021, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 82-93. ISBN 978-9975-56-916-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Activismul civic – condiție a consolidării instituțiilor statului democratic 2021
Seminarul "Activismul civic – condiție a consolidării instituțiilor statului democratic"
Chişinău, Moldova, 28 mai 2021

Elementele comunicării interculturale și activismul civic

Elements of intercultural communication and civic activism

CZU: 316.77:008

Pag. 82-93

Roşca Simion
 
Academia „Ştefan cel Mare“ a MAI al Republicii Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 25 noiembrie 2021


Rezumat

Comunicarea între persoane care aparțin unor culturi diferite este o adevărată provocare pentru cei interesați de înțelegerea și analiza acestui fenomen. Astăzi, în societatea globală, cultura și comunicarea au evoluat, iar interdependența dintre ele nu mai poate fi contestată de nimeni. Competența de comunicare interculturală, la fel ca și alte competențe pe care o persoană dorește să și le dezvolte, se sprijină pe trei piloni importanți: cunoștințele, abilitățile și atitudinile necesare unei comunicări interculturale eficiente. Sunt lucruri pe care trebuie să le știm despre cultura persoanelor cu care vom interacționa, avem nevoie de anumite deprinderi, abilități și trebuie să comunicăm cu persoanele din alte culturi având un anume set de atitudini. Altfel spus, trebuie să știm (Cunoștunțe), să știm să facem (Abilități) și să știm cum să facem (Atitudini). În cazul comunicării interculturale, cunoștințele, abilitățile și atitudinile necesare sunt strict legate între ele.

Communication between people from different cultures is a real challenge for those interested in understanding and analyzing this phenomenon. Today, in the global society, culture and communication have evolved, and the interdependence between them can no longer be disputed by anyone. Intercultural communication skills, like other skills that a person wants to develop, are based on three important pillars: the knowledge, skills and attitudes needed for effective intercultural communication. There are things we need to know about the culture of the people we will interact with, we need certain skills, abilities and we need to communicate with people from other cultures with a certain set of attitudes. In other words, we need to know (Knowledge), know how to do (Skills) and know how to do (Attitudes). In the case of intercultural communication, the necessary knowledge, skills and attitudes are closely linked.

Cuvinte-cheie
comunicare, comunicare interculturală, abilităţi, atitudini, interculturalitate, diferenţe culturale,

communication, intercultural communication, skills, attitudes, interculturality, cultural differences