Managementul metacogniției și a strategiilor de învățare cu succes în învățământul preuniversitar. studiu sociologic analitic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
491 31
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-04 13:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.091 (72)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (1984)
SM ISO690:2012
RAILEAN, Elena. Managementul metacogniției și a strategiilor de învățare cu succes în învățământul preuniversitar. studiu sociologic analitic. In: Moldoscopie, 2021, nr. 2(93), pp. 113-123. ISSN 1812-2566. DOI: https://doi.org/10.52388/1812-2566.2021.2(93).11
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Moldoscopie
Numărul 2(93) / 2021 / ISSN 1812-2566 /ISSNe 2587-4063

Managementul metacogniției și a strategiilor de învățare cu succes în învățământul preuniversitar. studiu sociologic analitic

Management of the metacognition and successful learning strategies in pre-university education. an analytical sociological study

Gestion des stratégies de métacognition et d’apprentissage avec succès dans l’enseignement pré-universitaire. étude sociologique analytique

Управление метапознанием и стратегиями успешного обучения в довузовском образовании. аналитическое социологическое исследование

DOI: https://doi.org/10.52388/1812-2566.2021.2(93).11
CZU: 373.091

Pag. 113-123

Railean Elena
 
Universitatea de Studii Politice şi Economice Europene „Constantin Stere”
 
Disponibil în IBN: 23 noiembrie 2021


Rezumat

Impactul ireversibil al provocărilor și/sau schimbărilor societale asupra comportamentului individual și social necesită noi căi de predare, învățare și evaluare. Aceste metode implică metacogniția și strategiile de învățare cu succes într-un tandem al strategiei profesorului și tacticii elevilor. Deosebirea dintre cogniție (implică mecanismul cognitiv al activităților și proceselor mintale setat în baza obiectivelor prestabilite) și metacogniție (controlul realizării obiectivelor) indică spre problema cercetării stabilizată în scopul articolului: studiul managementului metacogniției și a strategiilor de învățare cu succes în învățământul pre-universitar. Metodologia cercetării este axată pe analiza delimitărilor metasistemice cu Google Books Ngram Viewer în baza articolelor publicate online. Cercetarea scopului ne permite a afirma - a) metacogniția constituie o dimensiune a cogniției “constituită” în rezultatul controlului permanent al cogniției, b) capacitățile metacognitive trebuie identificare și dezvoltate începând cu etapa preșcolară și c) la etapa școlară este important a observa și atenua formarea stratagemelor. Concluzia cercetării se referă la actualitatea și importanța studierii metacogniției la etapa preșcolară și școlară.

The irreversible impact of the societal challenges and/or changes on individual and social behavior requires new ways of teaching, learning, and assessment. These methods involve metacognition and successful learning strategies in tandem with a teacher strategy and the students’ tactics. The difference between cognition (involves the cognitive mechanism of the mental activities and processes set based on predetermined goals) and metacognition (the control of the goal achievement) points to the research problem stabilized for the article: the study of the metacognition management and successful learning strategies in pre-university education. The research methodology is focused on analysis metasystemic delimitations with Google Books Ngram Viewer based on articles published online. Solving the goal allows to state the following assymptions a) metacognition is a dimension of cognition “developed” as a result of the permanent control of cognition, b) metacognitive abilities must be identified and developed starting with the preschool stage, and c) at the school stage it is important to observe and mitigate the formation of strategies. The conclusion of the research refers to the topicality and importance of studying metacognition at the preschool and school stages.

L’impact irréversible des défis sociétaux et/ou des changements sur les comportements individuels et sociaux nécessite de nouvelles manières d’enseigner, d’apprendre et d’évaluer. Ces méthodes impliquent la métacognition et des stratégies d’apprentissage réussies dans un tandem de stratégie d’enseignant et de tactique d’étudiant. La différence entre la cognition (implique le mécanisme cognitif des activités mentales et des processus définis en fonction d’objectifs prédéterminés) et la métacognition (contrôle de la réalisation des objectifs) renvoie au problème de recherche stabilisé pour l’objet de l’article : l’étude de la gestion de la métacognition et des stratégies d’apprentissage réussies dans l’enseignement pré-universitaire. La méthodologie de recherche est centrée sur l’analyse des délimitations métasystémiques avec Google Books Ngram Viewer à partir d’articles publiés en ligne. La recherche de l’objectif nous permet d’affirmer a) la métacognition est une dimension de la cognition «constitué » à la suite d’un contrôle permanent de la cognition, b) les capacités métacognitives doivent être identifiées et développées dès le stade préscolaire et c) au stade scolaire, il est important d’observer et d’atténuer la formation de stratégies. La conclusion de la recherche fait référence à l’actualité et à l’importance d’étudier la métacognition au stade préscolaire et scolaire.

Необратимое воздействие социальных проблем и/или изменений на индивидуальное и социальное поведение требует новых способов преподавания, обучения и оценки. Эти методы включают метапознание и успешные стратегии обучения в тандеме стратегии учителя и тактики ученика. Разница между познанием (включает в себя когнитивный механизм умственной деятельности и процессов, устанавливаемых на основе заранее определенных целей) и метапознанием (контроль достижения цели) указывает на научную проблему: исследование управления метапознанием и успешных стратегий обучения. Методология исследования ориентирована на анализ метасистемных разграничений с помощью Google Книг Ngram Viewer на основе онлайн статей. Исследование цели позволяет нам заявить: а) метапознание - это измерение познания «созданы» в результате постоянного контроля познания; б) метакогнитивные способности должны быть идентифицированы и развиты, начиная с дошкольного этапа; и в) на школьном этапе важно наблюдать и смягчать формирование стратегий. В выводе исследования говорится об актуальности и важности изучения метапознания на дошкольном и школьном этапах

Cuvinte-cheie
metacogniţie, cunoştinţe metacognitive, experiențe metacognitive, strategii metacognitive, capacități metacognitive, strategii de învățare cu succes, metamemorie,

metacognition, metacognitive knowledge, metacognitive experiences, metacognitive strategies, metacognitive abilities, successful learning strategies, metamemory,

métacognition, connaissances métacognitives, expériences métacognitives, stratégies métacognitives, capacités métacognitives, stratégies d’apprentissage réussies, métamémoire,

метапознание, метакогнитивные знания, метакогнитивные переживания, метакогнитивные стратегии, метакогнитивные способности, успешные стратегии обучения, метапамять