Considerații privind constituirea terminologiei de branding în limba română
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
585 52
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 09:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.135.1’276.6:339.138 (2)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1453)
Probleme generale ale comerțului. Piața (803)
SM ISO690:2012
DRUŢĂ, Inga, VIERU, Lidia, VLAS, Mariana. Considerații privind constituirea terminologiei de branding în limba română. In: Filologia modernă: realizări şi perspective în context european : Eugeniu Coşeriu: 100 de ani de la naştere. Limbajul ca sumă de valori, Ed. 15, 7-8 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Pro Libra, 2021, Ediţia 15, pp. 155-160. ISBN 978-9975-3274-4-2. DOI: https://doi.org/10.52505/filomod.2021.15.17
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Filologia modernă: realizări şi perspective în context european
Ediţia 15, 2021
Conferința "Filologia modernă: realizări şi perspective în context european."
15, Chişinău, Moldova, 7-8 octombrie 2021

Considerații privind constituirea terminologiei de branding în limba română

DOI: https://doi.org/10.52505/filomod.2021.15.17
CZU: 811.135.1’276.6:339.138

Pag. 155-160

Druţă Inga, Vieru Lidia, Vlas Mariana
 
Institutul de Filologie Română „Bogdan Petriceicu-Hasdeu”
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 23 noiembrie 2021


Rezumat

Brandingul în limba română este unul de dată recentă, având începuturile în anii ’90 ai secolului trecut. Brandingul modern a apărut inițial în cadrul marketingului, iar ulterior a devenit un domeniu de sine stătător. Imaginea și identitatea sunt concepte care se referă nu numai la produse și la companiile producătoare, ci și la orice entitate din diverse domenii: politică, administrație, educație, arte, turism, sport etc. În lucrare se analizează cele mai frecvente procedee de constituire a termenilor de branding în limba română sub aspect etimologic, semantic și structural și se ajunge la concluzia că limbajul de branding este unul interdisciplinar, cu o dinamică continuă, cu fluctuații terminologice, în căutarea identității și a caracteristicilor sale.

Branding in Romanian is a recent one, having its beginnings in the 90s of the last century. Modern branding initially appeared in marketing, and later became an independent field. Image and identity are concepts that refer not only to products and manufacturing companies, but also to any entity in various fields: politics, administration, education, arts, tourism, sports, etc. The paper analyzes the most common procedures for establishing branding terms in Romanian in terms of etymology, semantics and structure and concludes that branding language is interdisciplinary, with a continuous dynamic, with terminological fluctuations, in search of identity and of its characteristics.

Cuvinte-cheie
branding, terminologie, împrumut, împrumut interdisciplinar, dinamica limbajului.,

branding, terminology, loan, interdisciplinary loan, language dynamics.