Formation en sante mondiale chez les etudiants en medecine: experience d’un enseignement multidisciplinaire a l’UFR sante de Rouen, France
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
448 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-14 16:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[378.661+378.147:613](44) (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2575)
Igienă. Igienă și sănătate personală (564)
SM ISO690:2012
LADNER, Joel. Formation en sante mondiale chez les etudiants en medecine: experience d’un enseignement multidisciplinaire a l’UFR sante de Rouen, France. In: One Health and Risk Management, 2021, nr. 2(4), pp. 45-53. ISSN 2587-3458. DOI: https://doi.org/10.38045/ohrm.2021.4.04
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
One Health and Risk Management
Numărul 2(4) / 2021 / ISSN 2587-3458 /ISSNe 2587-3466

Formation en sante mondiale chez les etudiants en medecine: experience d’un enseignement multidisciplinaire a l’UFR sante de Rouen, France

Instruirea mediciniștilor în sănătatea globală: experiența învățământului multidisciplinar la Unitatea de Formare și de Cercetare în Sănătate din Rouen, Franța

DOI:https://doi.org/10.38045/ohrm.2021.4.04
CZU: [378.661+378.147:613](44)

Pag. 45-53

Ladner Joel
 
Unisversité de Rouen
 
 
Disponibil în IBN: 18 octombrie 2021


Rezumat

Introduction. The interest in Global Health (HG) as an academic discipline has increased in the last decade. The Rouen School of Medicine is one of the first to offer a GH curriculum in France. The objective was to identify the characteristics and profile of students involved in a GH curriculum. Material and methods. In 2016 and 2017, a cross-sectional study was conducted, including enrolled in the GH course: 3rd and 4th year in medicine, midwifes studies and pharmacy. Based on self-questionnaire, data collected were motivations for health studies, investment in humanitarian associations, opinions about the GH topics. Results. A total of 422 students were included; 122 students attended to GH cursus (GH+) and 300 in control group (GH-). The students of the GH+ group were more likely to get involved in a humanitarian association (22.3% versus 6.7%, p<0.001) and to have already taken part in a humanitarian action (20.5% vs 9.3%, p=0.002). GH+ students were more likely to engage in professional practice abroad or in humanitarian medicine (67% versus 38%, p=0.001). Work in vulnerable populations, the impacts of climate change on health are frequent topics in GH+ group. Conclusions. Students enrolled in GH cursus presented a particular profile: predominantly female, open to The World, involved in caritative associations and aware of the importanc e of interculturality in the care relationship. Integrated training of future health workers is a promising avenue for a better management of effect of sanitary crisis (i.e. pandemic, climate change and health effects, etc.).

Introducere. Interesul pentru Sănătatea Globală (SG) ca disciplină academică a crescut în ultimul deceniu. Unitatea de Formare și de Cercetare din Rouen este una dintre primele care oferă în Franța un curriculum în SG. Obiectivul a fost de a identifica caracteristicile și profilul studenților implicați într-un curriculum în SG.Material și metode. În 2016 și 2017, a fost realizat un studiu transversal, pe studenții anului 3 și 4 de la Facultățile Medicină, Moașe și Farmacie, înscriși la cursul de SG. Rezultatele chestionării au servit drept bază pentru lansarea studiilor în sănătate, investiții în asociații umanitare, opinii despre subiectele SG.Rezultate. În studiu au fost incluși 422 de studenți; 122 au participat la cursul SG (SG+), iar 300 de studenți au intrat în grupul de control, neparticipând la cursul SG (SG-). Studenții grupului SG+ au fost mai predispuși să se implice într-o asociație umanitară (22,3% față de 6,7%, p<0,001) sau au luat deja parte la o acțiune umanitară (20,5% față de 9,3%, p=0,002). Studenții SG+ au fost mai predispuși să se angajeze în domeniul activității practice profesionale în străinătate sau în medicina umanitară (67% față de 38%, p=0,001). Munca în populații vulnerabile, impactul schimbărilor climatice asupra sănătății sunt subiecte frecve nte în grupul SG+.Concluzii. Studenții înscriși la cursul SG au prezentat un profil special: predominant feminin, deschis către lume, implicați în asociații de caritate și conștienți de importanța interculturalității în relația de îngrijire. Pregătirea integrată a viitorilor lucrători din domeniul sănătății este o cale promițătoare pentru o mai bună gestionare a efectului crizei sanitare (de exemplu: pandemie, schimbări climatice și efecte asupra sănătății etc.).

Cuvinte-cheie
Global Health, school of medicine, training, multidisciplinary, public health,

sănătate globală, instruire, multidisciplinaritate, sănătate publică