Articolul precedent |
Articolul urmator |
297 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-10-08 17:38 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.147.03:316.613 (4) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563) |
Psihologie socială (960) |
SM ISO690:2012 IANIOGLO, Maria. Considerente epistemice și teoretice de formare la studenți a competenței de comunicare asertivă. In: Ştiinţă, educaţie, cultură: , 4 februarie 2016, Comrat. Комрат: Tipografia "A & V Poligraf", 2016, Vol.1, pp. 349-354. ISBN 978-9975-83-011-9; 9975-83-012-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Ştiinţă, educaţie, cultură Vol.1, 2016 |
||||||
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură" Comrat, Moldova, 4 februarie 2016 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.147.03:316.613 | ||||||
Pag. 349-354 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article reveals the importance of formation of social competence in the context of current trends in education field, in partic ular the value of assertive communication competence. There are presented the characteristics of assertive communication constituents, the justification of the concept of assertive communication competence and its essence from the perspective of holistic and applied approaches to the definition of competence. |
||||||
Cuvinte-cheie assertiveness, assertive communication competence, intercultural dialogue, multiethnic social environment |
||||||
|