Articolul precedent |
Articolul urmator |
389 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-25 15:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
338.43 (759) |
Producție și servicii în funcție de sectoarele economice (1504) |
SM ISO690:2012 OHRIMENCO (BOŢAN), Aliona. Valori post-experimentale în planul valorificării discursului didactic la studenţii pedagogi. In: Ştiinţă, educaţie, cultură: , 4 februarie 2016, Comrat. Комрат: Tipografia "A & V Poligraf", 2016, Vol.1, pp. 345-349. ISBN 978-9975-83-011-9; 9975-83-012-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Ştiinţă, educaţie, cultură Vol.1, 2016 |
||||||
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură" Comrat, Moldova, 4 februarie 2016 | ||||||
|
||||||
CZU: 338.43 | ||||||
Pag. 345-349 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article describesexperimental evidenceregisteredinthecontrolexperiment, aimed to validatescientific knowledgeand interpersonalcomponentsofthe didactic discoursethrough the informative-cognitive, rhetorical, argumentative-persuasive, motivationaland relational dimensions. The purpose of experiment is to observe established differences in the level of discursive competenceofstudents on the component elements of discourse,determined by the theoretical model,establishedas indicatorsfor evaluating the didactic discourse. |
||||||
Cuvinte-cheie didactic discourse, discursive competence, discursiv behavior, scientificknowledgecomponent, interpersonal component, cognitiv-informativ dimension, rhetorical dimesnion, argumentative-persuasive dimension, motivational dimension, relational dimension |
||||||
|