Creșterea și educarea copiilor în era digitală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
660 123
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-26 13:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
004:37 (63)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4101)
Educație (14076)
SM ISO690:2012
MOCANU, Cornelia. Creșterea și educarea copiilor în era digitală. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 11, 3-4 decembrie 2020, Chişinău. Chişinău, 2019: "Print-Caro" SRL, 2021, Ediția 11, pp. 341-352. ISBN 978-9975-3471-4-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 11, 2021
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
11, Chişinău, Moldova, 3-4 decembrie 2020

Creșterea și educarea copiilor în era digitală

Raising and educating children in the digital era

CZU: 004:37

Pag. 341-352

Mocanu Cornelia12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Vâlcea
 
Disponibil în IBN: 28 septembrie 2021


Rezumat

This article addresses the issue of raising and educating children in the digital age, which is a challenge for adults, both parents and teachers. The author emphasizes the idea that the child must be prepared for the confrontations of the digital world with its stage of growth and development, being helped and monitored by parents. Thus, parents must contribute to the education of children with digital citizenship and online resilience, able to take care of themselves, their safety not only in the real but also virtual environment. The quality of learning with the application of digital information resources depends largely on the sustainable partnership and relationships based on mutual respect of the actors involved in this process. The family and the school must develop positive experiences and make commitments to maximize opportunities for students to get to know each other and to ensure that each child has confidence that behind the computer and next to it is a reliable support. The parent in the digital age is put in the situation of teaching his child with the help of social networks and digital devices. The real treasure of today's digital technology is the fact that it offers children the opportunity to play full of imagination and is the cornerstone of the early formation of identity. There are countless examples of online games that give children and teenagers the opportunity to play, be creative and live fantastic adventures. In conclusion, we mention that technology is an important part of our lives that must be used safely, as tool for organization, study, communication and fun / relaxation. The mission of parents, educational actors refers to the training of children for the world of technology. By using this tool, children will be able to become better, will be able to optimize the community, will show care for themselves but also for their peers, will be able to use the power of the Internet and social networks to spread goodness and philanthropy in the world. true digital citizens.



Acest articol abordează problema creșterii și educării copiilor în era digitală, ceea ce reprezintă o provocare pentru adulți, atât părinți, cât și profesori. Autorul subliniază ideea că copilul trebuie să fie pregătit pentru confruntările lumii digitale cu stadiul său de creștere și dezvoltare, fiind ajutat și monitorizat de părinți. Astfel, părinții trebuie să contribuie la educarea copiilor cu cetățenie digitală și reziliență online, capabili să aibă grijă de ei înșiși, siguranța lor nu numai în mediu real, dar și virtual.



Cuvinte-cheie
children, parents, Digital Era, online resilience, digital citizenship,

copii, părinţi, eră digitală, reziliență online, cetățenie digitală