Dificultăți de adaptare și integrare școlară a copiilor cu dizabilități în medii comune de învățare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
398 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-20 21:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376 (646)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (591)
SM ISO690:2012
MOCANU, Cornelia. Dificultăți de adaptare și integrare școlară a copiilor cu dizabilități în medii comune de învățare. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 11, 3-4 decembrie 2020, Chişinău. Chişinău, 2019: "Print-Caro" SRL, 2021, Ediția 11, pp. 105-109. ISBN 978-9975-3471-4-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 11, 2021
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
11, Chişinău, Moldova, 3-4 decembrie 2020

Dificultăți de adaptare și integrare școlară a copiilor cu dizabilități în medii comune de învățare

Difficulties of adaptation and school integration of children with disabilities in common learning environments

CZU: 376

Pag. 105-109

Mocanu Cornelia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 25 septembrie 2021


Rezumat

Education is a national priority and a key factor in the sustainable development of a knowledge-based society. The mission of education is to satisfy the educational requirements of the individual and of society. And two of the fundamental principles of education are the principle of ensuring equality and the principle of social inclusion.
Environmental changes in the life of any child cause changes in the child's behavior, including the adaptation to the new requirements. Research on school adaptation of children with typical development demonstrates that they may face certain difficulties in this regard, caused by a number of factors. The preliminary results of the research in question demonstrate the difficulty of adaptation and school integration of children with disabilities, as well, generated by certain factors. Thus, early detection and recovery through personalized psycho-pedagogical assistance becomes a condition for successful adaptation and integration.



Schimbările de mediu în viața oricărui copil generează schimbări în comportamentul copilului, inclusiv în cel de adaptare la noile cerințe. Cercetările realizate cu referire la adaptarea școlară a copiilor cu dezvoltare tipică demonstrează faptul că aceștea pot întâmpina anumite dificultăți în acest sens, determinate de un șir de factori. Rezultatele preliminare a cercetării în cauză demonstrează prezența dificultăților de adaptăre și integrăre școlară și la copiii cu dizabilități, la fel, generate de anumiți factori. Astfel, depistărea cât mai timpurie și recuperarea acestor dificultăți prin asistență psihopedagogică individualizată devine o condiție pentru o adaptare și integrare de succes.



Cuvinte-cheie
children with disabilities, difficulties, adaptation, integration, rehabilitation,

copii cu dizabilităţi, dificultăţi, adaptare, integrare, recuperare