Rolul inteligenței emoționale în motivația pentru succes la tinerii din mediul studențesc
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
464 44
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 15:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923 (443)
Psihologie (3362)
SM ISO690:2012
AŞEVSCHI, Ioana. Rolul inteligenței emoționale în motivația pentru succes la tinerii din mediul studențesc. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 11, 3-4 decembrie 2020, Chişinău. Chişinău, 2019: "Print-Caro" SRL, 2021, Ediția 11, pp. 64-76. ISBN 978-9975-3471-4-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 11, 2021
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
11, Chişinău, Moldova, 3-4 decembrie 2020

Rolul inteligenței emoționale în motivația pentru succes la tinerii din mediul studențesc

The role of emotional intelligence in motivating success in young students

CZU: 159.923

Pag. 64-76

Aşevschi Ioana
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 25 septembrie 2021


Rezumat

In this article the authors present the results regarding the way the emotions are used in daily life taking into consideration different aspects of emotional intelligence (IE): attitude to oneself and others, capacity to communicate; attitude to life and searching for harmony. The results were obtained by applying the EI diagnostic test of N. Hall. The authors studied the general level of EI as well as its structural components. It is a known fact that the more persons try to perceive and recognize adequately own emotions and those of others in the interpersonal relations, the more the attitude towards self becomes more positive, the desire to gain approval and positive attitude of surrounding persons increases. The emotionally intelligent persons more frequently orient to success, so that persons with high level of EI are characterized by bigger motivation to success, job satisfaction, greater satisfaction of basic needs and an increased activism. Accordingly, on the basis of acquired knowledge and internal motivation, there is a possibility to develop the structural components of EI. In adolescence, emotional and intellectual spheres of a person are flexible and sensitive, thus, the EI development could be facilitated by training, exercises targeting the development of the capacity of understanding own emotions and the emotions of others, skills of practical self-knowledge and managing the emotional behavior. The research was conducted on a sample of 245 students, selected randomly, aged between 19-28 years.



În acest articol autorii și-au propus să verifice modul în care sunt utilizate emoțiile în viața de zi cu zi ținând cont de diferite aspecte ale inteligenței emoționale (IE): atitudine față de sine și de ceilalți, capacitatea de a comunica; atitudine față de viață și căutarea armoniei. Rezultatele au fost obţinute prin aplicarea testului de diagnosticare a IE Hall N. A fost studiat nivelul general al IE, precum și componentele sale structurale. Este cunoscut faptul că cu cât mai mult persoanele încearcă să perceapă și să recunoască în mod adecvat emoțiile sale și ale altora în relațiile interpersonale, cu atât atitudinea față de sine devine mai pozitivă, crește dorința de a obține aprobare și o atitudine pozitivă a celor din jur. Persoanele inteligente emoțional mai frecvent se orientează spre succes, astfel încât persoanele cu un nivel înalt al IE se caracterizează printr-o motivaţie mai mare către succes, satisfacţie în muncă, un grad de satisfacţie a necesităţilor de bază mai mare şi un activism sporit. Prin urmare, pe baza cunoștințelor acumulate și a motivației interne, este posibiă dezvoltarea componentelor structurale ale IE. În adolescență, sferele emoționale și intelectuale ale unei persoane sunt plastice și sensibile, astfel, dezvoltarea IE poate fi facilitată prin antrenament, exerciții care vizează dezvoltarea capacității de a înțelege propriile emoții și emoțiile celorlalți, abilități de autocunoaștere practică și gestionarea comportamentului emoțional. Cercetarea a fost efectuată pe un lot de 245 de studenți, selectați aleatoriu prin tehnica randomizării, cu vârsta cuprinsă între 19 și 28 de ani.



Cuvinte-cheie
emotional intelligence (EI), managing emotions, motivation, success,

inteligenţă emoţională (IE), gestionarea emoţiilor, motivaţie, succes