Strategii de management al impresiei
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
416 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 14:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.772.4 (18)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790)
SM ISO690:2012
BÎTCA, Lucia. Strategii de management al impresiei. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 11, 3-4 decembrie 2020, Chişinău. Chişinău, 2019: "Print-Caro" SRL, 2021, Ediția 11, pp. 23-36. ISBN 978-9975-3471-4-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 11, 2021
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
11, Chişinău, Moldova, 3-4 decembrie 2020

Strategii de management al impresiei

Impression management strategies

CZU: 316.772.4

Pag. 23-36

Bîtca Lucia
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 25 septembrie 2021


Rezumat

The processes of social interaction in which we are involved every day are defined by the status we occupy in the social arena. Humanity tries to adapt to the environments they belong to by assuming roles and implicitly through role play. Thus, impression management refers to the activity of individuals to control information about an object, event, or self, invoking many ways in which people try to control the impressions of others about themselves in terms of behavior, motivation, attitude. and personal attributes. The motivation to manage the impressions of others depends on the value of the goal for the person and the relevance of the impressions to achieve this goal, and nonverbal communication is a basic condition of impression management, referring to eye contact, posture, facial expressions and body movements or position. They always come with verbal tactics, to complete them and create a complete picture of the individual. However, a well-played role implies greater control over the information we transmit to the external environment. Impression management clarifies, from this point of view, what the art of controlling impressions means in our favor.

Procesele de interacţiune socială în care suntem antrenaţi zi de zi sunt definite de statutul pe care îl ocupăm pe arena socială. Umanitatea încearcă să se adapteze mediilor din care fac parte prin asumarea de roluri şi implicit prin jocul de rol. Astfel, managementul impresiei se referă la activitatea indivizilor desfăşurată cu scopul de a controla informaţiile despre un obiect, despre un eveniment sau despre propriul Eu, invocând numeroase modalităţi prin care oamenii încearcă să controleze impresiile altora despre ei în ceea ce priveşte comportamentul, motivaţia, atitudinea şi atributele personale. Motivaţia de a gestiona impresiile altora despre sine depinde de valoarea pe care o are scopul pentru persoană şi relevanţa impresiilor pentru atingerea acestui obiectiv, iar comunicarea nonverbală este o condiţie de bază a managementului impresiei, referindu-se la contactul vizual, postura, expresii faciale şi mişcările sau poziţia corpului. Acestea vin întotdeauna cu tacticile verbale, pentru a le întregii şi a crea o imagine completă a individului. Însă, un rol bine jucat presupune un control mai mare asupra informaţiilor pe care le transmitem către mediul extern. Managementul impresiei clarifică, din acest punct de vedere, ceea ce înseamnă arta de a controla impresiile în favoarea noastră.

Cuvinte-cheie
impression management, impression management tactics, means of communication,

managementul impresie, tactici de management al impresiei, mijloace de comunicare