Developing students’ creativity through research
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
430 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-28 15:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.036:167 (1)
Educație (14191)
Logică. Epistemologie. Teoria cunoașterii. Metodologie (152)
SM ISO690:2012
MORARI, Natalia. Developing students’ creativity through research. In: Journal of Social Sciences, 2021, vol. 4, nr. 3, pp. 46-54. ISSN 2587-3490. DOI: https://doi.org/10.52326/jss.utm.2021.4(3).05
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Social Sciences
Volumul 4, Numărul 3 / 2021 / ISSN 2587-3490 /ISSNe 2587-3504

Developing students’ creativity through research

Dezvoltarea creativității elevilor prin cercetare

DOI:https://doi.org/10.52326/jss.utm.2021.4(3).05
CZU: 37.036:167

Pag. 46-54

Morari Natalia
 
Tiraspol State University
 
 
Disponibil în IBN: 20 septembrie 2021


Rezumat

This paper analyzes the concept of creativity as a component part of the research activity, both having a universal character, applicable in all spheres of human activity. The creative process is carried out in 4 stages (preparation, incubation, lighting and evaluation), on the realization of which depends if the solution for the researched problem will be found. In the learning process, the student manifests himself at the level of productive creativity (one of the four types of creativity), which involves a process of creating useful things based on the skills and abilities acquired, although these things can be achieved at a low level of originality. The research conducted by students refers to new knowledge, experiences, life lessons, obtained independently, being argued theoretically (with the help of scientific studies) and practically (in the laboratory called "literary work"). Within the research activity, the 3 dimensions of the creative personality are developed: imagination, judgment, taste.

În prezenta lucrare se analizează conceptul de creativitate ca parte componentă a activității de cercetare, ambele având caracter universal, aplicabile în toate sferele activității umane. Procesul creativ se realizează în 4 etape (prepararea, incubația, iluminarea și evaluarea) de realizarea cărora depinde dacă va fi găsită soluția pentru problema cercetată. În procesul de învățare, elevul se manifestă la nivelul creativității productive (una din cele patru tipuri de creativitate), ce presupune un proces de creare a unor lucruri utile în baza priceperilor și deprinderilor achiziționate, deși aceste lucruri pot fi realizate la un nivel de originalitate minim. Cercetarea realizată de către elevi se referă la noi cunoștințe, experiențe, lecții de viață obținute independent, fiind argumentate teoretic (cu ajutorul studiilor științifice) și practic (în laboratorul numit „opera literară”). În cadrul activității de cercetare se dezvoltă cele 3 dimensiuni ale personalității creative: imaginația, judecata, gustul.

Cuvinte-cheie
creativity, creative process, research activity, convergent thinking, divergent thinking,

creativitate, proces de creație, activitate de cercetare, gândire convergentă, gândire divergentă