CLIL applied to pre-university chemistry teaching in english: Bulgaria as a case-study
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
355 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-14 19:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.111:54:37.013(497.2) (1)
Limba engleză (667)
Chimie. Cristalografie. Mineralogie (1997)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845)
SM ISO690:2012
BIANCO, Lino, ANDONOVA, Irina, BUHAGIAR, Anton. CLIL applied to pre-university chemistry teaching in english: Bulgaria as a case-study. In: Journal of Social Sciences, 2021, vol. 4, nr. 3, pp. 7-17. ISSN 2587-3490. DOI: https://doi.org/10.52326/jss.utm.2021.4(3).01
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Social Sciences
Volumul 4, Numărul 3 / 2021 / ISSN 2587-3490 /ISSNe 2587-3504

CLIL applied to pre-university chemistry teaching in english: Bulgaria as a case-study

CLIL aplicat predării chimiei în limba engleză în învățământul preuniversitar: Bulgaria ca studiu de caz

DOI: https://doi.org/10.52326/jss.utm.2021.4(3).01
CZU: 811.111:54:37.013(497.2)

Pag. 7-17

Bianco Lino12, Andonova Irina3, Buhagiar Anton1
 
1 University of Malta,
2 University of Architecture, Civil Engineering and Geodesy,
3 Sofia University St. Kliment Ohridski
 
Disponibil în IBN: 20 septembrie 2021


Rezumat

Content and Language Integrated Learning (CLIL) is bilingual education whereby students do not only study a second language, in addition to their native tongue, but learn a school subject in that foreign language. This study is based on the teaching of chemistry in English to Grade 9 students in the Republic of Bulgaria. Correlation exists between the performance of students in chemistry taught in English with their performance in English in Grade 8 and Grade 9. There is also a correlation between their performance and gender and regarding the second language chosen. In fact, students who opted for Russian and Spanish fared better than those who opted for German and French. More laboratory experiments at school, lessons incorporating interesting games, and stimulating interactive

Conținutul și învățarea integrată a limbilor străine (CLIL) este o educație bilingvă prin care elevii nu numai că studiază o a doua limbă, pe lângă limba lor maternă, dar învață odisciplină școlară în acea limbă străină. Acest studiu se bazează pe predarea chimiei înlimba engleză elevilor de clasa a 9-a din Republica Bulgaria. Există o corelație întreperformanța elevilor în chimie predată în limba engleză cu performanța lor în limba englezăîn clasa a 8-a și clasa a 9-a. Există, de asemenea, o corelație între performanța și sexulacestora și în ceea ce privește a doua limbă aleasă. De fapt, studenții care au optat pentrurusă și spaniolă s-au descurcat mai bine decât cei care au optat pentru germană și franceză.Mai multe experimente de laborator la școală, lecții care încorporează jocuri interesante șistimularea proiectelor interactive au fost recomandate de elevi ca instrumente utile pentruîmbunătățirea alfabetizării lor științifice.

Cuvinte-cheie
CLIL, English as a foreign language, chemistry education, bilingual education, scientific literacy,

CLIL, engleza ca limbă străină, educație în chimie, educație bilingvă, alfabetizare ştiinţifică