Articolul precedent |
Articolul urmator |
340 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-31 22:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:811.111:34 (1) |
Probleme generale de didactică și metodică (1212) |
Limba engleză (673) |
Drept. Jurisprudență (15074) |
SM ISO690:2012 BUTUCEL, Lia. Teaching legal english as a second language. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului : superior la cerinţele pieţii muncii, Ed. 1, 12 martie 2016, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2016, Ediția 1, pp. 35-39. ISBN 978-9975-71-790-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului Ediția 1, 2016 |
||||||
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului superior la cerinţele pieţii muncii" 1, Chişinău, Moldova, 12 martie 2016 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:811.111:34 | ||||||
Pag. 35-39 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In the last two decades, legal English has attracted increasing interest and awareness, especially because English is predominantly the language of international legal practice. Legal English must be seen in the overall context of English for Specific Purposes, as it shares the important elements of need analysis, syllabus design, course design, and materials selection and development which are common to all fields of work in ESP. As with other varieties of ESP, Legal English implies the definition of a specific language corpus, usages of various teaching strategies and emphasis on particular kinds of communication in a specific context. The article aims to highlight some aspects of teaching legal English by a non-native teacher who is not an expert in law. It particularly focuses attention on the development of basic communication skills and the use of lexical approaches in successful language acquisition in legal English. |
||||||
Cuvinte-cheie language acquisition, context, teaching strategies, specific communication |
||||||
|