Interpreting multimedia in the ESP classroom
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
284 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-20 11:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.14:81'25:004 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2576)
Lingvistică. Limbi (5052)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
EREMIA, Natalia. Interpreting multimedia in the ESP classroom. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului : superior la cerinţele pieţii muncii, Ed. 2, 18 martie 2017, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2017, Ediția 2, pp. 54-58. ISBN 978-9975-56-433-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului
Ediția 2, 2017
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului superior la cerinţele pieţii muncii"
2, Chişinău, Moldova, 18 martie 2017

Interpreting multimedia in the ESP classroom

CZU: 378.14:81'25:004

Pag. 54-58

Eremia Natalia
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 31 august 2021


Rezumat

This article describes the method that could help the students to develop their skills in English through multimedia. Multimedia use in classroom will provide opportunity for interacting with diverse texts that give students a solid background in the tasks and content of mainstream university courses. This is an effective approach to attract students’ attention and more attractive way to the students that can get more information from class. Through the interaction with multimedia, the students become increasingly familiar with academic vocabulary and language structure.

Cuvinte-cheie
multimedia, ESP classroom, interaction, technology, effective approach