Articolul precedent |
Articolul urmator |
349 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-11 20:11 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[316.64+316.346.2]:37 (1) |
Psihologie socială (960) |
Structură socială. Societatea ca sistem social (976) |
Educație (14269) |
SM ISO690:2012 БОДРУГ-ЛУНГУ , Валентина, ТРИБОЙ , Инна. Анализ понятийного аппарата современной гендерной теории в образовательном контексте. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului : superior la cerinţele pieţii muncii, Ed. 2, 18 martie 2017, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2017, Ediția 2, pp. 15-19. ISBN 978-9975-56-433-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului Ediția 2, 2017 |
||||||
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului superior la cerinţele pieţii muncii" 2, Chişinău, Moldova, 18 martie 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: [316.64+316.346.2]:37 | ||||||
Pag. 15-19 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The definition of the conceptual terminology of the modern gender theory in the correlation with educational issues, and compliance with international standards (including linguistic) is an important condition for the success on the promotion of gender equality in the society through the education system. Modern gender theory in its application to educational theory and practice promotes the change of the educational paradigm: the transition from the sex-based approach (which reduces the person’s development to its biological female / male content and purpose) to a gender approach (which, by overcoming biological determinism, gives women and men more opportunities for personal and professional self-realization). |
||||||
Cuvinte-cheie гендер, гендерный подход, полоролевой подход, гендерная социализация. |
||||||
|