Pledoarie de cunoaștere a protocolului și a etichetei drept instrumente de valorificare a culturii de europenizare a învățământului superior
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
438 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-16 21:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.1:174.4(4) (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563)
Filosofie morală. Etică. Filosofie practică (387)
SM ISO690:2012
MANCAŞ, Maria. Pledoarie de cunoaștere a protocolului și a etichetei drept instrumente de valorificare a culturii de europenizare a învățământului superior. In: Economica, 2021, nr. 2(116), pp. 122-131. ISSN 1810-9136. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2021.116.122
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 2(116) / 2021 / ISSN 1810-9136

Pledoarie de cunoaștere a protocolului și a etichetei drept instrumente de valorificare a culturii de europenizare a învățământului superior

Pleading to Know the Protocol and the Etiquette as Tools for Valorizing the Culture of Europeanization of Higher Education

DOI:https://doi.org/10.53486/econ.2021.116.122
CZU: 378.1:174.4(4)
JEL: I25, M14.

Pag. 122-131

Mancaş Maria
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 7 august 2021


Rezumat

Protocolul, ceremonialul și eticheta sunt instrumente importante pentru valorificarea culturii de europenizare a învățământului superior, a mediului de afaceri, a mediului diplomatic. Astfel, în acest articol, ne-am propus să atragem atenția stakeholderilor asupra importanței și impactului pe care le au protocolul și eticheta în procesul de europenizare a învățământului superior. Obiectivul general constă în pledoaria pentru cunoașterea și aplicarea corectă a normelor de protocol și a regulilor de etichetă în procesul de valorificare a culturii de europenizare a învățământului superior. Chiar și protocoalele de parteneriat între instituțiile de învățământ superior, mediul de afaceri național și internațional, mediul diplomatic reprezintă instrumente de construire a unor punți educaționale strategice. De aceea, stakeholderii, care participă la procesul de valorificare a culturii de europenizare a învățământului superior, trebuie să conștientizeze că aceste punți educaționale vor fi construite cu succes numai prin prisma pilonilor Integritate, Maniere, Personalitate, Apariție (în fața partenerilor), Considerație, Tact etc

Protocol, ceremonial and etiquette are important tools for capitalizing on the cultures of Europeanization of higher education / business / diplomatic environment. Thus, in this article, we aimed to draw the attention of stakeholders to the importance and impact of protocol and etiquette in the process of Europeanization of higher education. The general objective is to plead for the knowledge and correct application of the protocol rules and etiquette rules in the process of capitalizing on the culture of Europeanization of higher education. Even the partnership protocols between higher education institutions, the national and international business environment, the diplomatic environment are tools for building strategic educational bridges. At the same time, stakeholders involved in the process of capitalizing on the culture of Europeanization of higher education must be aware that these educational bridges will be successfully built only in terms of pillars Integrity, Manners, Personality, Appearance (in front of partners), Consideration, Tact, etc.

Cuvinte-cheie
protocol, etichetă, protocoale de parteneriat, europenizare culturală, protocol academic, Homo Europaeus, protocol internațional, branding profesional/instituțional,

protocol, etiquette, partnership protocols, cultural Europeanization, academic protocol, Homo Europaeus, international protocol, professional/institutional branding