Noua paradigmă a comportamentului consumatorilor în perioada pandemiei COVID-19
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
524 40
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 01:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
366.1:614.4(478) (1)
Consumerism (154)
Prevenirea şi controlul maladiilor transmisibile (infecţioase, contagioase). Prevenirea epidemiilor (84)
SM ISO690:2012
GUTIUM, Tatiana, CIOBANU, Mihail. Noua paradigmă a comportamentului consumatorilor în perioada pandemiei COVID-19. In: Economica, 2021, nr. 2(116), pp. 36-46. ISSN 1810-9136. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2021.116.036
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 2(116) / 2021 / ISSN 1810-9136

Noua paradigmă a comportamentului consumatorilor în perioada pandemiei COVID-19

The New Paradigm of Consumer Behaviour During the COVID-19 Pandemic Period

DOI:https://doi.org/10.53486/econ.2021.116.036
CZU: 366.1:614.4(478)
JEL: D10, M31.

Pag. 36-46

Gutium Tatiana1, Ciobanu Mihail2
 
1 Institutul Naţional de Cercetări Economice,
2 Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 7 august 2021


Rezumat

Pandemia COVID-19 a perturbat economiile, sistemul alimentar și comportamentul consumatorilor. Pentru a ieși din criza cauzată de SARS-CoV-2, cu pierderi minime, este foarte important să cunoaștem modul în care se schimbă atât comportamentul producătorilor, cât și al consumatorilor. În studiul dat, este efectuată analiza impactului pandemiei asupra modificării regimurilor alimentare ale consumatorilor, preferințelor și tendințelor de consum în baza sondajului de opinii. Scopul cercetării constă în identificarea unei noi paradigme a comportamentului consumatorilor în Republica Moldova. Rezultatele cercetării au arătat că a avut loc modificarea paradigmei comportamentului consumatorilor, care au trecut la un consum mai sănătos și a fost înregistrat un trend ascendent al procurărilor on-line.

The COVID-19 pandemic disrupted economies, the food system and consumer behaviour. In order to emerge from the crisis caused by SARS-CoV-2, with minimal losses, it is very important to know how the behaviour of both producers and consumers’ changes. In this study, the analysis of the impact of the pandemic on the change of consumers’ eating habits, preferences and consumption trends is performed based on the opinion poll. The aim of the research is to identify a new paradigm of consumer behaviour in the Republic of Moldova. The results of the research showed that there was a change in the paradigm of consumer behaviour, which led to healthier consumption and there was an upward trend in on-line procurement.

Cuvinte-cheie
alegerea consumatorului, schimbare comportamentală, pandemia COVID-19, produse alimentare, luarea deciziilor de cumpărare,

consumer choice, behavioural change, COVID-19 pandemic, Food, purchase decision-making