Dezvoltarea durabilă în învăţământul superior
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
303 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-14 22:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378:316.42+504.06 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2533)
Procese sociale. Dinamică socială (572)
Știința mediului înconjurător (910)
SM ISO690:2012
ŢÎMBALIUC, Natalia, GUŞUVATI, Aliona. Dezvoltarea durabilă în învăţământul superior. In: Economica, 2021, nr. 1(115), pp. 37-50. ISSN 1810-9136. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2021.115.037
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 1(115) / 2021 / ISSN 1810-9136

Dezvoltarea durabilă în învăţământul superior

Sustainable development in higher education

DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2021.115.037
CZU: 378:316.42+504.06
JEL: O1, Q56.

Pag. 37-50

Ţîmbaliuc Natalia, Guşuvati Aliona
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
Disponibil în IBN: 30 iulie 2021


Rezumat

În prezent, omenirea se axează, tot mai mult, pe principiile dezvoltării durabile, care devin din ce în ce mai importante, iar universităţile acţionează ca agenţi de promovare ai acestor principii în cadrul societăţii. Tot mai multe universităţi desfăşoară o muncă importantă cu referire nu numai la problemele de mediu, ci şi la problemele sociale şi economice, incluzând, astfel, cele trei dimensiuni ale sustenabilităţii. În acest articol, sunt evidenţiate concepte importante raportate la dezvoltarea durabilă şi se pun în discuţie definiţiile termenului educaţie pentru dezvoltarea durabilă versus educaţia de mediu. Scopul acestui studiu constă în examinarea necesităţii creării unui instrument universal de evaluare a sustenabilităţii şi în includerea lui în sistemul de clasificare al universităţilor. În cele din urmă, se poate afirma că instituţiile de învăţământ superior trebuie să depună eforturi susținute pentru a-şi îmbunătăţi performanţa raportată la variabilele de mediu, infrastructură, transport şi educaţie.

Nowadays, humanity is increasingly focusing on the principles of sustainable development, which are becoming more and more important, and universities are acting as agents to promote these principles in society. Many universities are doing important work regarding environmental issues, but also social and economic issues, thus including the three dimensions of sustainability. This article highlights important concepts related to sustainable development, compares and contrasts the definitions of education for sustainable development versus environmental education. The aim of this study is to examine the need to create a universal tool for assessing sustainability and to incorporate it into the classification system of universities. Finally, it can be said that higher education institutions need to make more strenuous efforts to improve their performance in relation to the variables of environ

Cuvinte-cheie
durabilitate, educaţie pentru mediu, educaţie pentru dezvoltare durabilă, instrument de evaluare a sustenabilităţii, instituţii de învăţământ superior, GreenMetric, spirala Deming,

sustainability, environmental education, Education for sustainable development, sustainability assessment tool, higher education institutions, GreenMetric, Deming spiral