Applying role play to teaching english the students for non-specific purposes
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
293 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-23 23:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:811.111'243 (1)
Organizarea instruirii (533)
Limba engleză (673)
SM ISO690:2012
FLOREA, Eugenia. Applying role play to teaching english the students for non-specific purposes. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: superior la cerinţele pieţii muncii, Ed. 3, 26-27 octombrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2018, Ediția 3, pp. 84-88. ISBN 978-9975-56-604-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului
Ediția 3, 2018
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului superior la cerinţele pieţii muncii"
3, Chişinău, Moldova, 26-27 octombrie 2018

Applying role play to teaching english the students for non-specific purposes

CZU: 37.091:811.111'243

Pag. 84-88

Florea Eugenia
 
T.G. Shevchenko State University of Pridnestrovie, Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 7 iulie 2021


Rezumat

The article deals with the possibility and ways of applying role plays to teaching students a foreign language for non-specific purposes. Advantages and disadvantages of this method are provided and the main elements and features of using role plays while teaching English are analyzed.

Cuvinte-cheie
role play, motivation, collaboration, simulation, Competition, conflict, active vocabulary