Definirea conceptului de competență de comunicare profesională
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
428 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-03 17:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.025 (77)
Probleme generale de didactică și metodică (1201)
SM ISO690:2012
TULEI, Angela. Definirea conceptului de competență de comunicare profesională. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: superior la cerinţele pieţii muncii, Ed. 3, 26-27 octombrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2018, Ediția 3, pp. 213-220. ISBN 978-9975-56-604-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului
Ediția 3, 2018
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului superior la cerinţele pieţii muncii"
3, Chişinău, Moldova, 26-27 octombrie 2018

Definirea conceptului de competență de comunicare profesională

CZU: 37.025

Pag. 213-220

Tulei Angela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 7 iulie 2021


Rezumat

The present study is an attempt to define the term competence from different perspectives. It is undoubtedly attributed three components: knowledge, skills and attitudes; the attitudes are attributed the leading role of directing, bringing arguments and achieving a result; knowledge and abilities complete the competence.The need to develop students’ communicative competence increases with the ideas found in pedagogical researches, which state that the human personality can be professionally formed only in the process of communication. The communication competence includes people’s abilities of communication acquired during their lives and supposes abilities to communicate, transmit, exchange opinions in different circumstances in the process of interaction with other people, applying the system of language and speech standards. The competence to communicate in a language specific to the speciality involves the competence of professional communication and includes, in addition to the components of communication, knowledge competence in the field.



Cuvinte-cheie
competence, communication competence, professional competence, professional communication competence