Articolul precedent |
Articolul urmator |
322 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-07 15:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
81'373.46 (16) |
Lingvistică. Limbi (4990) |
SM ISO690:2012 CALARAŞ, Svetlana. Elementul central al terminologiei: conceptul sau termenul? In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: superior la cerinţele pieţii muncii, Ed. 3, 26-27 octombrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP USM, 2018, Ediția 3, pp. 37-42. ISBN 978-9975-56-604-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului Ediția 3, 2018 |
|||||
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului superior la cerinţele pieţii muncii" 3, Chişinău, Moldova, 26-27 octombrie 2018 | |||||
|
|||||
CZU: 81'373.46 | |||||
Pag. 37-42 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
When it comes to communicating between individuals, tools that go beyond the diversity of individual perceptions need to appear, otherwise there is no communication. There is thus an abstraction process that is part of the cognitive development of the human subject through which individual entities are grouped into classes according to similar, pertinent, repetitive features. Communication is only possible thanks to a coding of concepts in signs, this coding being, in the case of human beings, language. This clearly shows the role of concepts, which functions as a turntable, ensuring the transition from the perception of reality to the infinity of its aspects of communication through a limited inventory of ordered signs in a system. |
|||||
Cuvinte-cheie concept, term, notion, interpretations, terminology, lexicology |
|||||
|