Madame de staël et les debuts du romantisme en France
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
434 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-26 20:19
SM ISO690:2012
GĂLĂŢANU, Daniel. Madame de staël et les debuts du romantisme en France. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 5 iunie 2015, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2015, Vol.2, pp. 413-418. ISBN 978-9975-88-000-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.2, 2015
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 5 iunie 2015

Madame de staël et les debuts du romantisme en France


Pag. 413-418

Gălăţanu Daniel
 
Université "Dunarea de Jos" de Galati
 
 
Disponibil în IBN: 1 iulie 2021


Rezumat

Actul de naștere propriu zis al romantismului în Franța este semnat de Madame de Staël. Această femeie extraordinară rămâne în istorie (alături de Chateaubriand) ca fiind inițiatoarea romantismului francez, dar și (împreună cu Benjamin Constant ) cea mai strălucită reprezentantă a ideilor liberale. Ea este cea care aduce din Germania suflul cel nou, lirismul, valul pasiunilor, melancolia și entuziasmul, pe care ea reușește în mod miraculos să le impună și chiar să le instituționalizeze într-o Franță clasicizată deja de secole întregi. Cele mai importante istorii ale literaturii franceze se pun de acord asupra afirmației că Madame de Staël este cea care construiește, după exemplul vieții sale pline de pasiune, de sete de libertate și de revendicări feministe, o veritabilă doctrină romantică, pe care o va analiza constant și lucid, Despre literatură… (1800) și Din Germania (1813). Constatăm, în cercetarea noastră, că, pentru Madame de Staël, există o legătură strânsă între înflorirea civilizațiilor și dezvoltarea literaturii. După părerea ei, care operează o dihotomie clară între Antici și Moderni, cei din urmă au un capital ideatic superior celor dintâi, tot așa cum geniul Nordului (reprezentat de către poetul Ossian) este superior celui al Sudului (reprezentat de către Homer).