Descriptorii de performanţă – necesitate actuală de cuantificare a cunoştinţelor la limba engleză în contextul integrării europene
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
282 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-11 14:40
SM ISO690:2012
CERNEI, Cristina, CAZAC, Viorica. Descriptorii de performanţă – necesitate actuală de cuantificare a cunoştinţelor la limba engleză în contextul integrării europene. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 5 iunie 2015, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2015, Vol.2, pp. 180-188. ISBN 978-9975-88-000-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.2, 2015
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 5 iunie 2015

Descriptorii de performanţă – necesitate actuală de cuantificare a cunoştinţelor la limba engleză în contextul integrării europene


Pag. 180-188

Cernei Cristina1, Cazac Viorica2
 
1 Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, mun. Chişinău,
2 Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 23 iunie 2021


Rezumat

The educational system has developed greatly in the last 20 years in our country. Teachers start using various modern methods to make their classes more interesting and captivating for learners. The characteristic of these methods is that they are richer than the traditional ones. They allow the teacher to structure the key drills of the lesson and by using different methods and techniques the teacher can focus on the specific teaching – learning – assessing situations. This article reflects the major issue: the descriptors of performance. Students while being tested have to be assessed as for knowledge, as for logical and critical thinking. Students are evaluated according to the capacities of being able to observe, measure, use the information, use the knowledge acquired, accomplish a task, explain an event or a process, use simple procedures, think rationally, investigate, revise, compare and predict. Testing is a form of evaluation that permits accurate assessment, and show no favoritism in grading. The importance of correct descriptors of performance will allow the teacher elaborate a correct performance assessment test.